Здраве и добра форма

На 40 ли сте? Време е за боб, вместо месо!

На 40 ли сте? Време е за боб, вместо месо! Учените са доказали, че за да се забави процесът на стареене и развитието на старчески заболявания, като атеросклероза, диабет тип 2, коронарна болест на сърцето, инсулт, инфаркт, катаракта, остеопороза и др., съдържанието на протеини в диетата трябва да се намали след 40 години, а след 50 – още повече. И си струва да направите това преди всичко за сметка на месото.

Мисия: Как да подобрите здравето и качеството си на живот

10 лесни стъпки към здравословно хранене

Храненето през зимните месеци

Съвети за здравословно хранене за всеки

Така че – на 40 ли сте? Време е за боб, вместо месо – вижте защо.

Месото е богато на аминокиселини, активира така наречения сигнален път, тоест каскада от молекули, които стимулират протеиновия синтез, растежа на клетките и изключват изключително важните механизми за „ремонт“ на клетките (автофагия), отстраняване на стари и болни клетки (апоптоза).

Следователно постоянното активиране на mTOR (специфичен протеин, който стимулира образуването и натрупването на протеин в тялото) провокира възпаление, развитие на сърдечносъдови заболявания, диабет тип 2, много видове рак и намалява продължителността на живота. И въпреки, че mTOR също е много необходим, неговата дейност трябва да бъде балансирана.

Ето защо, най-добрият начин е да се използват растителни протеини, по-специално бобови растения (различни видове боб, грах, леща, нахут и др.). Второто важно предимство на бобовите растения е голямото количество диетични фибри в тях. Те абсорбират токсини, канцерогени, вредни вещества и не позволяват на чревното съдържание да застоява, също така помагат за отстраняването му от тялото.

Има и трета причина да обичаме бобовите растения: нашата микрофлора много ги харесва. Бобовите култури са особено необходими за растежа на полезните микроорганизми. Те са здрави, съответно – ние също.

С други думи, яжте бобови растения. За да се усвоят добре – предварително се накисват, а след това се варят достатъчно.

Живейте дълго и щастливо! И затова яжте проста храна, движете се много, четете научна литература, спете много и се радвайте, че сте живи.

Ето 2 рецепти за вкусна леща:

Супа с леща и картофи

За да приготвите 4 порции супа, трябва да вземете: 3 моркова, 2 глави лук, 100 г ситно нарязана целина, 8 чаши вода, 2 скилидки чесън, нарязани наполовина, 1 чаша леща, 4 средни картофа, връзка ситно нарязан магданоз, ¼ ч.л. черен пипер, сол на вкус.

Нарежете на ситно лука и моркова, сложете ги в тенджера с вода. Добавете целината в тенджерата, поставете на огъня, гответе 25-30 минути. Сега добавете лещата и гответе още 30 минути заедно с картофите, които се нарязват на малки кубчета. Посолете на вкус и варете още 10-15 минути, докато картофите омекнат. Накрая сложете подправки, магданоз, чесън в супата и оставете да вари още 2-3 минути.

Сервирайте супата от леща с крутони и зехтин, а отгоре поръсете със сусам.


Супа леща

За да приготвите 2 порции супа, трябва да вземете 1 средно голяма глава лук, 2 с.л. зехтин, 2 малки моркова, 2 малки картофа, 50 г червена или жълта леща, 100 мл прясно изцеден портокалов сок, 300 мл зеленчуков бульон или вода, 1 с.л. светъл мед, 2 с.л. чили сос, сол, смлян черен пипер.

Загрейте зехтина в тенджера с дебело дъно, задушете в него ситно нарязания лук. Към лука добавете нарязаните на малки кубчета моркови и картофи, запържете на среден огън за 1-2 минути, добавете зеленчуковия бульон, гответе, докато зеленчуците са готови. Сварете лещата в отделна тенджера. Опитайте се да не я преварите, за да запази формата си.

Като добавите 2 с.л. чили сос, рискувате да направите много пикантна супа. Регулирайте количеството на вкус. Към готовите зеленчуци добавете портокаловия сок, меда, солта, чили соса, черния пипер и половината леща. Пасирайте с блендер, ако е необходимо добавете още вода. В готовата супа добавете останалата част от лещата и по желание подправки – магданоз или кориандър.

Digiprove sealТази статия е защитена от Digiprove © 2023 Happy Woman BG
Tagged , ,
на горе