Тридневната диета ще ви помогне да влезете в любимата си рокля и ще повдигне самочувствието ви

Здраве и добра форма

Тридневната диета ще ви помогне да влезете в любимата си рокля и ще повдигне самочувствието ви

 

Най -често се прибягва до кратки и бързи диети в случаите, когато спешно се налага да станете по -красиви и стройни за събитие, например сватба или ваканция. Тридневната диета – краткосрочна и сравнително трудна – е начин да отслабнете с няколко килограма за минимално време. Колко ще отслабнете, зависи от първоначалното тегло. Като правило, колкото човек е по -пълен, толкова повече кг сваля.

Строгата диета се различава от по-сериозните и дългосрочни системи за отслабване и още повече от постоянната балансирана диета, тъй като създава остър дефицит на редица хранителни вещества, поради което възниква известно нарушение в метаболитния процес. Струва си да си припомним, че бързата загуба на тегло поради строга (макар и кратка) диета винаги е сериозен удар за здравето. И това означава, че за хората с някакви хронични заболявания диетата в продължение на 3 дни определено е противопоказана.

Формално всяка 3-дневна диета принадлежи към категорията на експресните диети. Важно е да се разбере, че такава бърза загуба на тегло е доста илюзорен феномен. А именно: невъзможно е да свалите няколко кг наднормено тегло за 3 дни чрез изгаряне на мастни натрупвания. Отслабването ще настъпи главно поради елиминирането на излишната течност от тялото и така наречените „хранителни отпадъци“ на езика на диетолозите – токсини, остатъци от лошо разделена храна и т.н. Диетата за 3 дни обаче ще си свърши работата – ще премахне поддуването, ще ви помогне да влезете в любимата си рокля и да повишите самочувствието си. Но нищо повече!

 

Е, как да отслабнете за 3 дни? Като цяло 3-дневната диета може да бъде направена чрез монорежим (един ден-един продукт). Например: първият ден – на ябълки, вторият ден – на постно пилешко месо, третият ден – на пресни краставици. Като цяло такова разтоварващо трио може да доведе до загуба на 2-5 кг.

Ако обаче в края на такава тридневна загуба на тегло внезапно се върнете към предишната си диета – ефектът „йо -йо“ (когато загубените килограми и сантиметри се върнат) ще ви изпревари също толкова бързо – в рамките на дни. Трябва да направите прехода постепенно и мъдро: колкото е възможно по -дълго след края на диетата, трябва да поддържате „постен режим“ – не яжте сладки и мазни храни, избягвайте пържени храни и полуфабрикати, вечеряйте 3 часа преди лягане.

Ако идеята да ядете един продукт през целия ден не ви е по вкуса, можете да използвате различно меню. Например:

 

 

Ден 1

 

Закуска: чай или кафе без захар, половин и 1 пълнозърнест тост с филия сирене фета.

 

Обяд: 1 тост с консервирана риба тон в собствен сок, чай или без захар.

 

Вечеря: 100 г варено пиле, чаша сварен боб, настъргани сурови моркови, 1 с.л. заквасена сметана не повече от 10% мазнини (всички без сол).

 

 

Ден 2

 

Закуска: чай или кафе без захар, 1 филийка пълнозърнест хляб, 1 варено яйце и половин грейпфрут.

 

Обяд: 1 чаша извара с масленост до 4%, салата от краставици, домати и листни зеленчуци, подправена с 1 ч.ч. зехтин (но без сол).

 

Вечеря: 200 г варено говеждо месо без сол, 100 г сварени броколи, половин чаша настъргани пресни моркови, половин грейпфрут.

 

Ден 3

 

Закуска: чай или кафе без захар, 2 пълнозърнести тоста, парче сирене фета около 50 г, час по -късно – една зелена ябълка.

 

Обяд: чай или кафе без захар, 2 сварени яйца, 100 г варени пилешки гърди.

 

Вечеря: половин чаша настъргани сурови моркови, 100 г варена постна риба, час по -късно – грейпфрут.

 

Освен това всеки ден трябва да пиете поне 1,5-2 литра чиста вода. Първата за деня чаша трябва да се изпие топла и 20 минути преди закуска.

 

Доста често срещан въпрос – защо да пиете толкова голямо количество вода по време на диета? Отговорът е прост: както знаете от уроците по химия и биология, всички метаболитни процеси в организма се случват във водната среда и ако има достатъчно вода в човешкото тяло, тогава метаболизмът се ускорява: храната се усвоява добре, мазнините не се отлагат, токсините и неизползваните продукти от разграждането на храната се елиминират напълно … Така че първият отговор на въпроса – как да отслабнете само за 3 дни – определено ще бъде отговорът: пийте достатъчно вода.

 

Препоръчително е да се консултирате с диетолог или лекуващ терапевт, преди да започнете каквато и да е диета, включително тази диета за 3 дни.

 

 

Tagged , , , ,
на горе