Изменена структура на гръбначния стълб ли е невидимата причина на заболяванията?

гръбначния стълб
Здраве и добра форма Интересно

Изменена структура на гръбначния стълб ли е невидимата причина на заболяванията?

Изменена структура на гръбначния стълб ли е невидимата причина на всички заболявания? Възможно ли е първопричината на голяма част от заболяванията да бъде, т.нар. „улегналост“ на гръбначния стълб?

ВОДА от СТАФИДИ

МАГИЧЕСКИ И БЕЗОТКАЗНИ ТЕХНИКИ за облекчаване на главоболието БЕЗ медикаменти

Спирулина и Хлорела – два безценни дара от природата (Част 2)

Масаж на пръстите за добро здраве

Зеолит – минералът чудо за пълен детокс и пречистване на вода

3 индийски мудри за здраве и благополучие

Упражнението „пеперуда“ съхранява женското здраве

 

Изменения в структурата на гръбначния стълб – корена на всички заболявания?

С времето човешката мускулатура става по-отпусната. Клетките, образуващи тъканите започват да не получават достатъчно „храна“, в резултат на което хрущялите и дисковете между прешлените се нарушават. Поради структурни изменения в гръбначния стълб хората на около 60-70-годишна възраст стават по-ниски. Най-вероятно мнението, че с времето се смаляваме, се дължи точно на това. Но, знайте, че това не идва от „старостта“!

Ето какво казва американския диетолог Пол Брег: „Ние сме цивилизация от мързеливи и неразумни хора, ядем „мъртва“ и изкуствена храна. Мнозинството от нас не спортуваме, а сме фенове на спорта. Не е ли време да променим живота си към по-добро?“

 

Поддържайки гръбначния стълб, ние поддържаме младостта си.

Знаете ли защо сутрин се чувстваме по-добре, отколкото вечер? Основната причина не е, защото сме уморени от деня! Факт е, че през деня гръбначния стълб се „смалява“ с цели 2 см. Да, сутрин се събуждаме с 2 см. по-високи. Научно доказано! По същата логика, докато сме по-млади сме по-високи, отколкото в напреднала възраст, защото гръбначния стълб „уляга“ (смалява се), не само през деня, но и година след година.

Защо се случва това с гръбначния стълб и как се отразява на нашето здраве и благосъстояние?

Много малък процент от хората водят начин на живот, при който гръбначния стълб изпълнява предназначените си по природа функции, а именно да „носи“ на натоварвания, когато човек тича, скача, хвърля нещо, плува, язди кон и т.н. Днес много от нас извършват монотонни движения, които са крайно недостатъчни за поддържане на гръбначните функции.

Телата ни са съвършени! Орган, до който достига недостатъчно количество кръв, започва да променя функцията си. Това се дължи на факта – колкото по-малко кръвоснабдяване, толкова по-малко кислород и хранителни вещества, което води до постепенно забавяне на процесите.

Работата на междупрешленни дискове на гръбначния стълб е да поемат всякакви натоварвания, сътресения и вибрации на тялото. За да се поддържат тези функции, те трябва да бъдат гъвкави и еластични. Ако не е необходимо да изпълняват нищо от това, тогава защо трябва да са устойчиви?

КАК ДА ПОНИЖИТЕ ВИСОКО КРЪВНО НАЛЯГАНЕ? 6 БЪРЗИ, ПРОСТИ И ЕФЕКТИВНИ НАЧИНИ

Уникален метод за ПОНИЖАВАНЕ НА КРЪВНОТО за 5 минути

ВИСОКА КРЪВНА ЗАХАР? ПРОСТИ И ЛЕСНОДОСТЪПНИ НАЧИНИ ЗА ПОНИЖАВАНЕ

гръбначния стълб

Изменения в структурата на гръбначния стълб

Когато междупрешленните дискове станат плоски и нееластични, гръбначните прешлени започват да се трият и притискат един към друг, което само по себе си причинява физически болки. Вътре в гръбначния стълб е разположен гръбначният мозък, от който тръгват нервните връзки към всички органи на нашето тяло. А, както знаем, нервната система контролира всички процеси протичащи в тялото. Така оказва се, че когато гръбначния ни стълб се скъси, т.е. прешлените се доближат един към друг, определено някой орган или система ще започнат да страдат от това.

Ако нещата в шийния отдел на гръбначния стълб не са добре, се получава главоболие, ако е малко по-ниско, може да се наруши зрението, ако е в областта на гръдната част – стомахът, черният дроб и сърцето реагират и вече не работят напълно добре. Малко по-надолу, червата, бъбреците и панкреаса. Най-долу, в основата си, страдат органите на пикочо-половата система.

Започваме да се чувстваме уморени или усещаме болка, поради което посещаваме лекар-специалист. Почти всеки открива някакъв проблем и поставя диагноза. Но всъщност, в повечето случаи, гръбначният стълб е „виновен“ за всичко. Случва се обаче нито един лекар да не открие нищо, но въпреки това се чувстваме като развалина. Отново всичко опира до състоянието на гръбначния ни стълб.

Не случайно съществува изразът: „Гръбнака на живота“. Добре е да се замислим по-задълбочено върху тези три думички.

Лесни упражнения препоръчани от Пол Брег, за да поддържате здравето на гръбначния стълб:

Упражнение 1: Това упражнение засяга частта от гръбначния стълб, която е „отговорна“ за главата и очните мускули, както и цялата мрежа от нерви регулиращи работата на стомаха и червата. С това упражнение ние влияем върху източника на главоболие, напрежение в очите и лошо храносмилане.

Легнете на пода с лице надолу, повдигнете таза и извийте гърба. Тялото трябва да се опира ръцете и пръстите на краката. Тазът трябва да е на по-високо ниво от главата. Краката да са на една ширина с раменете. След това отпуснете таза почти до пода. Не забравяйте, че ръцете и краката трябва да са прави, с цел да се създаде специфично напрежение върху гръбначния стълб.

Повдигнете главата и я отпуснете назад. Правете това движение бавно и внимателно. Отново повдигнете таза възможно най-високо, като извиете гърба си нагоре, спуснете го отново, повдигнете го и го спуснете. Ако правите това упражнение правилно, след няколко движения ще почувствате облекчение, тъй като гръбнака се отпуска.

Упражнение 2: Това упражнение е предназначено да стимулира нервите, „отговорни“ за работата на черния дроб и бъбреците. Началната позиция е същата като при първото упражнение. Легнете с лицето надолу на пода, повдигнете таза и извийте гърба си. Тялото да се опира на дланите и стъпалата. Завъртете таза възможно най-наляво, като спуснете лявата страна възможно най-ниско и след това надясно. Движете се бавно и внимателно.

Степента на натоварване е строго индивидуално нещо. В началото трябва да правите всяко упражнение не повече от два или три пъти. През ден увеличете до пет или повече пъти и изпълнявайте цялата програма всеки ден.

След като тялото ви покаже подобрение, можете да намалите до два пъти седмично, за да поддържате гръбнака си гъвкав и отпуснат. Имайте предвид обаче, че негативните промени в гръбначния стълб се случват от много години и нищо не може да се коригира за кратко време.

Бъдете внимателни и търпеливи!

Внимание! Ако почувствате болка или друг вид неразположение незабавно преустановете упражненията!

Тази статия, е само с информативна цел, консултирайте се с вашия лекар преди да приложите на практика.

6 вълшебни упражнения при изтръпване на ръцете и пръстите

Digiprove sealТази статия е защитена от Digiprove © 2023 Happy Woman BG
Tagged , ,
на горе