Работната етика е нещо, което е много важно, ако искаме да сме успешни в това, което правим. Освен професионализмът и качествата ни, външният вид също е много важен. И не говорим за красотата или нашата фигура, а това с какви дрехи ходим на работа. Те могат да показват нашето отношение към работния процес, към самата фирма, която представляваме и дали сме отдадени на собствената си работа. Много хора пренебрегват това и често се обличат неподходящо за работа. Това се вижда от техните шефове и колеги, което не говори добре за самия служител. Ето някои от дрехите, които никога не би трябвало да обличате на работа.
Не носете мръсни или смачкани дрехи за работа. Със сигурност са ви назначили във фирмата, в която работите, заради вашия професионализъм и умения. Това далеч не означава, че трябва да пренебрегвате външния си вид, като тук говорим за елементарни неща. Не си позволявайте да обличате дрехи с петна, а ако се притеснявате, че може в хода на деня да се изцапате, просто си дръжте един резервен тоалет в офиса. Дрехите ви трябва също така да са изгладени, защото това показва, че имате отношение към вас самите и създавате позитивно впечатление за сериозен и спретнат човек, което ще прехвърли това старание и в работата.
Не носете тесни или разголени дрехи. Дълбоките деколтета, разголените рамене, прозрачните материи, късите поли не са подходящи за офиса. Когато сте с подобен тип облекло, рискувате останалите да не гледат на вас с добро око, независимо какви умения имате в работата. Това до голяма степен се отнася за дамите, които са по-склонни да експериментират с тоалетите си, но силният пол също трябва да внимава. Трудно може да се приеме добре по време на бизнес среща някой мъж да се появи с разкопчана риза, дори и частично. Може да е чудесен избор за плажа и гарантирано да печели женските сърца с този вид, но когато става въпрос за офиса, просто трябва да забравите за този вариант.
Не носете твърде ежедневно работно облекло. Дрескодът в офиса до голяма степен зависи от длъжността, която изпълнявате. Например в банките, обикновено всички служители са с делови костюми, докато други професии изискват и носенето на униформи. Трябва да сте наясно с това, още преди да започнете работа във въпросната фирма, защото понякога шефовете ви няма как да направят компромиси. Ако смятате, че да се обличате делово за работа всеки ден е непосилно за вас, опитайте се да работите някъде, където разрешават по-ежедневно облекло. Тук не говорим за тениски, скъсани дънки или шорти, а просто за по спортно-елегантен външен вид. Ако се затруднявате, попитайте директно какво е позволено и какво не. Това ще покаже, че полагате усилия, за да се впишете.
Не носете тениски с щампи и обидни послания. В най-добрия за вас случай във фирмата ще позволят да носите изчистени дънки и тениски, но това не означава, че пак не трябва да се съобразявате с някои условия. Гледайте внимателно надписите на дрехите си, защото някои от тях, колкото и добре да стоят визуално, всъщност да обидни и вулгарни. Това няма да се приеме добре, а някои послания дори могат да засегнат персонално ваш колега.
Не се обличайте като за парти. Може да имате страхотни дрехи и аксесоари за дискотека, но офисът не е мястото, където да ги демонстрирате. Няма да изглеждате никак сериозно в очите на останалите, ако се появите с тоалет за нощен бар като кожена пола, рокля с пайети и всякакви други блестящи аксесоари. Може да изброяваме още, но схванахте идеята – за всяко нещо има време и място, не го забравяйте.
Не носете неудобни дрехи. Тези красиви високи токчета може да изглеждат страхотно на краката ви, но ако едва ходите на тях и ви забавят излишно, значи не са за офиса. Или пък ако страхотната рокля, която си купихте наскоро, ви създава неудобство всеки път, когато седнете или станете, защото се вдига, по-добре я запазете за друг случай. Наясно сме, че вероятно искате да впечатлите колегите си, но така ще изглеждате по-скоро смешни, отколкото стилни.
Не си слагайте прекалено силен парфюм. Внимавайте с количеството парфюм, което ползвате. Не искате колегите ви да не могат да дишат, когато ви доближат, нали? Освен това някои хора са много чувствителни към аромата и това може да ги дразни. Ако работите с някой, който има страда от дихателни проблеми, може да се въздържате да носите парфюм изобщо. Все пак работите в един офис и е хубаво да се съобразявате един с друг и да не се натрапвате на останалите по един или друг начин.