Чудили ли сте се как да помогнете на вашето дете в ученето? Преди да се усетите, вашето дете тръгва на училище! Започването на училище за първи път е вълнуващ момент за вашето дете и семейство. Подготовката на вашето дете за преход към училище ще го подготви за бъдещото му обучение и развитие.
Все по-малко време остава за почивка. Все по-малко време остава да се фокусираме и над други неща, освен работа и задачките през деня. Обаче най-странното е, че на нашите деца също не им остава време. Те са засмукани между училище, тренировки по даден спорт, танци, частни уроци и какво ли още не. Накрая на деня трябва да напишат и своите домашни. Трябва да се подготвят за другия ден в училище.
КАК ДА СЪЗДАДЕТЕ ДОБРА ЗОНА ЗА УЧЕНЕ НА ДЕТЕТО
4 съвета как да помогнем на детето с ученето
1.Нека учим заедно уроците
Не е нужно да учим всеки един урок с детето ни. Нужно е да му отделяме по малко време – 15-20 минути – за да проверим до къде е стигнало с домашните и къде има затруднения. Нашата задача е да решим тези затруднения, като му измислим пряк път към отговорите. Ние не сме учители, ние сме родители. Като такива, хубаво е да облекчаваме детето ни със съвети как може да се справи по-добре с ученето и какво пропуска. Нека ролята на родителя да бъде като приятел, а не като възпитател.
2.Не се паникьосвайте от забравяне
Може да бъде много разочароващо, когато съдържанието от уроците бъде забравено, както за учителя, така и за ученика, но ние сме научили и разбираме, че „забравянето е приятел на ученето.Забравянето е важна и естествена част от учебния процес и осъзнаването на това може да ни помогне да преразгледаме предишно съдържание, за да прекъснем и противодействаме на забравянето. Родителите обаче често не са наясно с това и когато детето им забрави информация, на която е преподавано в училище, това може да предизвика паника и тревога.
Въпреки че не е необходимо да споделяме със семействата задълбочени познания по когнитивна психология, част от информацията за това как се случва ученето трябва да бъде споделена, особено когато става дума за забравяне. Родителите трябва да бъдат уверени, че ако детето им не може да си спомни нещо, не трябва да се притесняват и ние можем да преодолеем това.
3.Повторното четене, подчертаването и подчертаването не са ефективни
Родителите могат да се объркат, когато детето им не се е представило толкова добре, колкото са се надявали на тест или оценка, защото са наблюдавали детето си да препрочита с часове и са видели всичките му красиво подчертани и подчертани бележки за преразглеждане. Какво се обърка при ученето му?
Въпреки че всяка ревизия е по-добра от липсата на ревизия, има някои стратегии, които изследванията показват, че са по-ефективни от други. Повторното четене, подчертаването и подчертаването не се считат за най-ефективните стратегии за обучение, въпреки че са много популярни и широко използвани от учениците.Тези методи осигуряват фалшиво чувство на увереност и илюзия за знание. Ако родителите видят детето си да препрочита и подчертава своите бележки, те трябва да ги посъветват да спрат да го правят и вместо това да използват по-ефективни стратегии за учене.
4.Тестването е невероятно полезно
Тестването има много негативни конотации със стрес и последици за психичното здраве, но практиката за извличане (използване на предимствата на това, което е известно като „ефект на тестване“) е много мощна и ефективна стратегия за преподаване и учене. Вместо да препрочитат и подчертават, учениците трябва да се самотестват и да задават въпроси, за да разберат какво не могат да си спомнят и къде са пропуските в знанията им при ученето.
Родителите също могат активно да подкрепят практиката за извличане. Чудесен пример за това е насърчаването на използването на флаш карти с въпрос от едната страна и отговор от другата страна. Родител или всеки член на семейството може да зададе въпроса на флаш картата и да провери отговора на гърба. Не се изискват предварителни познания по темата, тъй като отговорите се предоставят за незабавна обратна връзка.
Струва си да поставите правилните отговори в една купчина, а неправилните или въпроси, при които отговорите не могат да бъдат извикани, в друга купчина, за да ги прегледате отново.Практиката на извличане (за разлика от подчертаването и повторното четене) показва ясно каква информация и съдържание могат да бъдат извикани и къде са пропуските, така че ревизията може да се съсредоточи върху това, докато не стане извикаемо в бъдеще, с по-нататъшна практика на извличане.