Бягането е модерно. Несъмнено. От недолюбвана част от училищните часове по физическо възпитание бягането се превърна в модна тенденция. Инвестиционни банкери, държавни служители и бизнесмени от всякакви възрасти вече могат да бъдат открити в стартовата редица на различни маратонски състезания по целия свят.
Според анализатори ултрамаратоните са най-бързо нарастващата тенденция в бягането. Тоест, сега хората искат да бягат още повече.
Звездите обуха маратонките
Случи се така, че светът живее с поглед към известни личности. И ако през 70-те и 80-те години знаменитостите се скупчваха на партита с шампанско в Studio 54, сега са в парка и бягат. По време на джогинг можете да срещнете холивудски звезди, блогъри и дори крехки топмодели.
Портретът на бегача се е променил много
Някога бегачът беше незабележим човек с опънати спортни панталони и износени маратонки. Но когато бягащите младежи се появиха в паркове на мегаполисите, всичко се промени. Спортните брандове нямат друг избор освен да обличат следващото поколение спортисти.
Така че днес спортната екипировка по нищо не отстъпва на колекциите на prêt-a-porter. И ако говорим конкретно за модата, тогава всички производители на луксозни дрехи отдавна са допринесли за гардероба на бегача. Versace, Fendi, Chanel, Stella McCartney – всяка дизайнерска марка има клинове и топове, анцузи и потници, с които можете да отидете на бягате по най-стилния начин.
Индустрията за красота също не изостава. Все повече се произвежда от маркова козметика, които да издържат теста на продължителна тренировка и изпотяване. А фризьорите измислят все повече прически за онези, които са отегчени от обикновената „конска опашка”.
Бягането е милион интересни и стилни аксесоари
Гривни за преброяване на калории, интелигентни везни и дори специални бутилки за вода – едновременно с научаване на техниката на бягане можете да се потопите и в света на високите технологии. Възможността да се учат и изпробват нови неща дава още едно неоспоримо предимство: хората разширяват кръгозора си.
В допълнение към растежа на цялата бягаща индустрия, тенденцията е развитието на корпоративните спортове. Сега много компании обръщат голямо внимание на спорта: те активно популяризират здравословния начин на живот и съвместните тренировки. И това е още една възможност да се откроите или дори да направите пробив в кариерата си.
Бягането е социално одобрена дейност
Бягането съвсем основателно се свързва със здраве, самоусъвършенстване и целеустременост. Следователно човек, който е започнал да бяга или вече е изминал 10-21-42 км, гарантирано ще получи своята част от одобрение.