6 вълшебни упражнения при изтръпване на ръцете и пръстите

Здраве и добра форма

6 вълшебни упражнения при изтръпване на ръцете и пръстите

6-те вълшебни упражнения при изтръпване на ръцете и пръстите са много ефективни. Този неприятен симптом става все по-често срещан. Това се случва не само по очевидни причини, като спане в неудобна поза, но и след тренировка, друго физическо натоварване, по време на работа в офиса и др.

8 убедителни причини да пиете топла вода на празен стомах

5 храни, които влияят добре на представянето в леглото

4 полезни йога практики: кой вид йога да изберете

В кукленския манастир „Св. Св. Козма и Дамян“ стават чудеса

Понякога изтръпването на ръцете е проява на определени заболявания и липса на витамини и хормони в организма, но има 6 много полезни упражнения при изтръпване на ръцете и пръстите.

 

Специалисти споделят, че на първо място причина за това състояние е компресията на нервните корени на гръбначния мозък поради остеохондроза на цервико-торакалния дял на гръбнака. Друга причина за появата на такива неприятни усещания в ръцете е нашият начин на живот: заседнал, но пълен със стрес.

Когато работят в производството или в сектора на услугите, повечето хора правят монотонни, повтарящи се движения на сгъване и разгъване с ръцете си. Така се движим не само на работа, но и като вършим домакинска работа, както и помпаме мускули във фитнеса. Така че поддържаме мускулите на ръцете в такъв тонус през цялото време и сме в ежедневен стрес, който също допълнително спазмира тялото, тъй като има свиване на мускулите и на мускулните влакна. Тъй като практически не правим движения, за да разтегнем притиснатите мускули, те се свиват все повече и повече, и с течение на времето ръцете в лактите стават сякаш полусвити, не напълно разгънати до края, появява се изтръпване.

Това е сигнал, че поради скованост на мускулите, пълноценното кръвообращение през ръцете е блокирано и тъканите на ръцете изпитват кислороден глад, липсват им полезни вещества и хранене, доставяно с кръвта и лимфата.

„Офис“ заболявания на ръцете

  • Често офис служителите също се оплакват от изтръпване на ръцете, въпреки че изглежда не правят тежки постоянни движения, за да огъват мускула и като цяло не натискат нищо по-силно от компютърна мишка.

Именно тези монотонни мини-щракания на мишката, които се повтарят хиляди пъти през деня, причиняват няколко „служебни“ болести, тъй като такава постоянна идентична позиция по време на работа дава умора на мускулите на ръцете. Когато мускулите са стегнати и не са разтегнати, кръвотокът се влошава и започват проблеми. По-специално, синдром на карпалния тунел, когато пръстите изтръпват.

Може да се образува и т.нар. пачи крак. Поради факта, че човек държи пръстите си напрегнати през цялото време, полусвити при работа с мишка и клавиатура, мускулите на пръстите и дланта също се стягат с времето, а на сухожилието и фасцията се свиват. В резултат на това ръцете стават като гребло, не се разгъват напълно, започват да приличат на пачи крак по форма.

В крайна сметка, еластичните мускули дават удоволствие и лекота на живот, усещане за удължаване на младостта и здравето. В тяло, в което няма блокажи и мускулни контракции, всички процеси протичат успешно и човек се чувства здрав.

Ето защо, ежедневно са необходими различни упражнения за разтягане, занимания по йога. Вижте котките и кучетата например: когато се събудят сутрин, те разтягат гръбнака и цялото тяло. Хората, едва отворили очи, започват да мислят за хиляди неща и тичат да ги правят, без първо да са подготвили тялото си за това.

Има и категория така наречени „загрижени за здравето“, които започват да тичат сутрин, правят импулсивни упражнения и това с времето може да навреди на коленете и лактите им. Сутринта не трябва да започва с джогинг или седене на компютъра, а с разтягане, загряване на тялото. Тогава работата през деня няма да навреди.

Масаж за премахване на изтръпването на ръцете

  1. Потупване с ръце. Това е добре познат китайски метод, който подобрява кръвообращението, релаксира, премахва блокажите в мускулите, действа върху меридианите, където се намира проекцията на жизненоважни органи.

Леко огънете дланта на едната си ръка под формата на лодка, пръстите са събрани и с такава длан правете леки потупвания на другата ръка. В идеалния случай, това създава вакуумен ефект.

Правим потупване, като се концентрираме върху дишането. При дълбоко издишване потупваме вътрешната страна на лявата ръка с дясната длан в посока от рамото към дланта. Докато вдишваме, потупваме външната повърхност на дясната ръка от дланта до рамото. Така в кръг „удряме“ 15-20 пъти едната и другата ръка.

  1. „Разресване“ с дървена лъжица. С дръжката на дървена лъжица със заоблен край правим лек масаж от рамото към пръстите от външната и вътрешната страна на ръката. Движенията в същото време приличат на разресване. Тоест, започвайки от рамото, ние „драскаме“ ръката с дръжката на лъжица с кратки движения – 10-15 см всяко, отгоре надолу. „Разрешете“ всяка част на ръката от вътрешната и от външната й част. По тази схема дълбоко масажираме всяка ръка към дланта, първо отвътре, а след това отвън.

След това, използвайки същата техника, „срешете“ дясната и лявата страна на гърдите в посока от центъра към рамото под мишницата (за мъже, от врата до средата на ребрата, за жени, от врата до началото на млечните жлези).

Работете особено добре на места, където се усеща болка, усеща се бучка под лъжичката (мускулен спазъм). След такъв масаж мускулите на гръдния кош ще станат еластични, симптомите на изтръпване на ръцете ще намалеят или ще изчезнат напълно.

Упражнения за разтягане на ръцете

  1. „Превъртане“ на тялото около оста на ръката. За да засилите енергията и кръвообращението, да отпуснете стегнатите мускули, препоръчително е да правите набор от няколко упражнения сутрин и вечер, като първото е превъртане.

За да го изпълним, заставаме странично до стената, опираме правата си ръка в нея с длан, пръсти надолу. В тази позиция бавно „извиваме“ торса напред към вътрешната страна на лакътя, след което „развиваме“ възможно най-назад към външната страна на лакътя, създавайки приятно разтягане в рамото и по дължината на цялата ръка. Правим го без болка, много бавно.

Така правим 10-15 пъти за всяка ръка. Това упражнение облекчава задръстванията, стягането на ръката, гръдния мускул, бицепса, предмишницата, което често причинява изтръпване на ръката. Освен това се подобрява състоянието на съседните на ръката органи, тъй като се активира кръвообращението и функционирането на белите дробове и сърцето.

  1. „Усукване“ на тялото около ръката. Лежим по гръб върху равна твърда повърхност, ръцете са разперени встрани (позицията на тялото прилича на кръст). Много бавно, буквално сантиметър по сантиметър, накланяме торса към вътрешната страна на ръката. Максималният момент е, когато усетите как се разтягат ставите на ръката. Процесът е приятен, комфортен, безболезнен. След това също много бавно се връщаме до изходна позиция. Правим това „навиване“ към всяка ръка по 10 пъти.
  2. „Котка“. Подобно на котка, която се събужда и се протяга, ние заемаме позиция, опирайки се на коленете и дланите на ръцете си на пода, и отначало много бавно, наслаждавайки се на най-малкото разтягане, извиваме торса от гръдната област към опашната кост нагоре. Разтягаме опашната кост, седим на краката, но спускаме главата, ръцете и торса на пода, разтягаме се и се отпускаме. Оставаме в това положение 2-3 минути.
  3. Ако изтръпването на ръцете е причинено точно от проблеми в цервико-торакалната област на гръбнака, методът по-долу ще помогне за приятното премахване на това заболяване, подобряване на здравето чрез възстановяване на гъвкавостта на гръбначния стълб, облекчаване на спазмите и напрежението в мускулите, които поддържат прешлените. Подобрява се кръвообращението във всички области по гръбначния стълб.

Налейте гореща вода (температура около 60°C) във висока стъклена бутилка с диаметър до 15 см (подходяща за вино). Такова затопляне не само подобрява кръвообращението, но и допринася за пълното отпускане на мускулите. Легнете по гръб, поставете бутилката под таза, легнете тихо за минута, позволявайки на мускулите и прешлените да се разтягат и разтягат. След това вдигнете бутилката на 1 см по-високо по гръбначния стълб и отново легнете за 1-2 минути. После пак преместете бутилката по-високо по гръбнака. Правим това, докато стигнем до горната част на гръдния кош, не бързаме. На местата, където се усеща болка, легнете върху бутилката за още малко. След това със същото темпо завъртете бутилката обратно към опашната кост.

Ефектът от тази процедура ще се увеличи значително, ако се концентрирате върху всяко място, където движите бутилката по гръбначния стълб. Почувствайте как мускулите се разтягат, затоплят, сякаш дишате на това място. Усещайки вътрешно как това място се изпълва със здраве и енергия при вдишване, а при издишване дълбоко релаксира, освобождавайки се от свиванията и неразположенията, причинени от тях.

Както виждате, дори такива досадни и неприятни оплаквания, като скованост и болезненост по горните крайници, могат да се подобрят чрез прилагането на 6 вълшебни упражнения при изтръпване на ръцете и пръстите.

 

Digiprove sealТази статия е защитена от Digiprove © 2023 Happy Woman BG
Tagged ,
на горе