Съвети за ръководене на служители от разстояние

Съвети за ръководене на служители от разстояние
Интересно

Съвети за ръководене на служители от разстояние

В днешните сложни времена много от работещите получиха възможността да изпълняват служебните си задължения от вкъщи. Това се направи най-вече, за да се ограничи струпването на хора и да се предотврати опасността от заразяване сред служителите.

Този ход бе приет много добре от повечето работници. За техните ръководители обаче остана изпитанието да проверяват как служителите им си вършат работата от разстояние и дали това влияе на работния процес, като много от тях изпитаха затруднения, свързани с надзора и комуникацията със своите подчинени. Затова ви предлагаме няколко съвета за успешно ръководене на работния процес от разстояние.

Бъдете нащрек за признаци на стрес в служителите си.

Рязката промяна на работната среда може да бъде не особено приятна за някои хора. Работниците, които са свикнали с ежедневна динамика и движение, могат да изпитат дискомфорт от това да прекарат целия си ден у дома. Живият контакт с колегите, възможността да се откъснат от проблемите вкъщи или по-трудният начин на работа могат да повлияят на психиката на работниците. Затова говорете често с тях. Интересувайте се как върви работният процес и ако усетите някаква негативна промяна, вземете мерки.

Оборудвайте служителите си.

Уверете се, че работещите за вас имат необходимите условия, за да вършат качествено задачите си. Например, ако те трябва да работят от вкъщи, подсигурете им служебни компютри, бърз интернет и уеб камери, ако се налага да бъдат провеждани виртуални срещи. Покажете загриженост за условията, които имат подчинените ви и това веднага ще се отрази позитивно на отношението им към вас.

Комуникирайте със служителите си. Ситуацията да работим от дистанция е нова за почти всички. Никой не е напълно подготвен за това и винаги има риск от грешки. Затова увеличете оперативките, макар и виртуално. Срещайте се онлайн с подчинените ви и се интересувайте от всичко, от което имат нужда, за да бъде атмосферата по-добра. Информирайте ги за важните неща, които ги засягат, защото притеснението за бъдещето е във всеки един. Това ще подобри атмосферата в офиса и ще ги мотивира допълнително за по-добра работа.

Имайте доверие на служителите си

Най-доброто нещо, което можете да направите като мениджър, е да се доверите на работниците си. В момента всеки един е важен за колегата си, а за да бъдат постигнати най-добрите резултати в организацията, трябва да има пълно доверие между всеки един. Не прикривайте истината за дадена ситуация, спечелете доверието им и покажете, че сте един от тях. Прекалената мнителност в ръководителите убива атмосферата на работното място и демотивира служителите.

Работата от вкъщи не е лесна, но може да бъде много продуктивна при правилен подход от страна на мениджърите. Затова, възползвайте се от тази възможност и направете тези необикновени времена успешни и приятни за вашите подчинени.

Tagged , ,
на горе