храна през есента
Здраве и добра форма

Яжте топла и лека храна през есента

Казват, че в природата няма лошо време, но за много хора през есента настроението и жизнеността често намаляват пропорционално на дневните часове. Иска ви се повече да лежите, да не се напрягате, липсва ви сила – все едно някой ви е превключил от активен към пасивен режим.

Освен това първите настинки носят респираторни вирусни заболявания, които отслабват тялото. Д-р Норман Розентал от Националния институт за психично здраве на САЩ доказа, че летаргията и депресивните състояния, които можем да изпитаме от октомври до април, са симптоми на сезонно афективно разстройство. Причинява се от липсата на слънце, което води до дефицит на витамин D и намаляване на производството на редица хормони, по-специално серотонин – хормонът на щастието и мелатонин – хормонът на съня. Разбира се, не можем да увеличим светлата част на деня, но сме в състояние да се ободрим, както и да предотвратим есенните болести. Много прости, приятни и ефективни практики в помощ на вашето здраве предлага майсторът по йога и пранаяма Ашок Мишра. Той е роден в Индия, но от години практикува в Украйна, преподавайки как да живеем в състояние на баланс, тоест в хармония на духовното и физическото състояние.

В студа метаболизмът се забавя, това е времето за преструктуриране на всички процеси. Затова трябва да обърнете внимание и да се погрижите за нуждите на тялото си: дайте му повече време за почивка и възстановяване.

Безценни отвари при цистит

Безценни билки при алергия

Целулит! 10 лесни стъпки към избавление

Есента може да бъде също толкова щастлива и изпълнена с енергия, колкото лятото, ако се придържате към основните насоки за храна през есента

 

През този период не трябва да претоварвате тялото с тежка храна. Всъщност за храносмилането й той харчи много енергия, която след това не е достатъчна, за да прави други неща. Затова е желателно да се яде жива, лесносмилаема храна. Запасете се с витамини, като ядете късни плодове и зеленчуци: ябълки, сливи, нарове, райска ябълка, грейпфрути, смокини, тикви, зеле, броколи и ядки.

И все пак по това време дайте предпочитание и на варените храни: зърнени продукти, задушени зеленчуци, супи от леща, печени плодове, салати от варени и сурови зеленчуци. За да поддържате баланса в организма през есента, яжте повече горчиви, стипчиви храни, които укрепват имунната система.

В студено време е добре да се яде черен кимион.

Съдържа голямо количество йод, има антисептични, тонизиращи, противовъзпалителни свойства, предотвратява появата на бактериални заболявания. Ето защо, за да се засилят защитните функции на организма, с профилактична цел, маслото от черен кимион се консумира два пъти на ден, четвърт час преди закуска и вечеря, по 1 ч.л. Разтворете я в топла вода, като добавите 1 ч.л. пчелен мед. Приемайте 20-40 дни.

При настинка можете да направите отхрачваща запарка. 2 ч.ч семена от черен кимион се заливат с 500 мл вряща вода, варят се 10 минути. прецежда се и отварата се пие 1 час преди ядене, три пъти на ден, по 100 мл, до подобряване на състоянието.

 

По това време е много добре да се приема сминдух – той е „лек“ за стотици болести.

В допълнение към имуностимулиращия ефект, той има положителен ефект върху работата на нервната и сърдечносъдовата система, нормализира мастната обмяна и подобрява емоционалното състояние. За целта 1 ч.л. сминдух се накисва за една нощ в чаша вода. Сутрин тази вода се изпива на гладно и след 20 минути се изяжда, като се дъвче добре, накиснатият сминдух. Курсът на прием е 3 месеца, след това един месец почивка и повторете отново.

Тези естествени лекарства са превенцията на инсулт и инфаркт. Добре е да се приемат и в периода на рехабилитация след тези заболявания.

На прага на зимата е желателно тялото да се напълни с калций. При хора над 40 години този микроелемент се произвежда и усвоява по-лошо от организма, но е важен за много процеси, по-специално за укрепването на костите. Ето защо, за да сведете до минимум риска от падания с фрактури по време на „ледените“ дни, трябва да пиете обикновен тебешир в продължение на 3 месеца. Накиснете парче тебешир във вода за 8-10 часа, след което го натрошете. Образува се течна каша, от която се взема 1 г тебешир (на върха на ножа) и се приема сутрин. След това ежедневно използвайте останалото количество от специалната каша в същата доза. Това е продукт за дългосрочно съхранение, не се влошава поне една година. След едномесечна почивка, е добре курсът да се повтори.

 

Digiprove sealТази статия е защитена от Digiprove © 2022 Happy Woman BG
Tagged ,
на горе