Здраве и добра форма

Храните, с които е позволено да нарушите диетата си

На диета сте, но често мислите ви предават и ви насочват към нарушаване на начертания за хранене план. Иска ви се да хапнете шоколад, бисквита с кафето, да вземете бонбон от бюрото на колежката. А сторите ли „прегрешението” ви изяжда угризения, че не можете да сдържате и ден от любимите забранени храни и волята ви не е тренирана достатъчно.

Следващият път, когато ви се прииска да похапнете нещо между храненията ви, без притеснения можете да си позволите някое от следните неща, те по никакъв начин няма да навредят на диетата ви.

Ядки

Насладете се на шепа орехи, бадеми или шам фъстък, когато огладнеете или имат пристъп на глад към не толкова здравословни храни. Съединенията в тези дребни храни задействат производството на хормони, успокояващи глада и увеличават изгарянето на мазнини в корема с 62%.

Авокадо

С 10,5 грама фибри във всяко авокадо този плод е едно от любимите лекове на глада на диетолозите. Неговите омега-9 мазнини също произвеждат чернодробни клетки за изгаряне на складирани мазнини. Така че, имайте авокадо под ръка. Насладете му се като го нарежете на кубчета и го добавете в салатата или го разбийте и потопете сурови зеленчуци в него.

Маслини

Тези малки съкровища са богати на олеинова киселина – съединение, което задейства освобождаването на хормони, потискащи апетита, се казва изследване, публикувано в списание Cell Metabolism. Проучването всъщност показва, че спазващи диета хора, които всеки ден имали зехтин в обедното си хранене, са приемали 176 калории по-малко при следващото си хранене в сравнение с тези, които са избрали масло за мазнина на обед. Маслините се превръщат в чудесно оръжие за борба с упорития глад.

И накрая – пийте вода, когато помислите за забранените храни. Водата е едновременно препоръчителна за диетата ви, но и изпълва стомаха ви и може да намали моментните призиви за глад. Разбира се, не посягайте към газираната вода или подсладени сокове. Пийте просто вода.

на горе