Как да спрем да мислим постоянно за храна
Здраве и добра форма

Как да спрем да мислим постоянно за храна

На всекиго от нас се е случвало да похапне по нещо в необичайно време от денонощието. В някои дни обаче мислим непрестанно за храна, дори когато вече сме приключили с обяда или вечерята. Според диетолозите това е нещо нормално. Докато седите вкъщи и размишлявате за това, което трябва да направите или както се случва през последната година – работите от вашия дом, се случва да запълните мислите си, като изядете нещо.

Леките хапвания могат да ви отклонят от стресиращото ежедневие и да се разсеете от неприятните мисли. Можете лесно с няколко трика да отклоните вниманието си от вкусната следобедна закуска, а това може да се отрази добре и на ежедневните ви задачи.

Разходете се

Когато апетитът ви се върне отново, не мислете как и какво да изядете, а просто излезте на разходка. Освен че е полезно за здравето ви, ходенето пеш ще ви разсее от мислите за храна за дълъг период от време.

Седнете пред прозореца и четете книга

Това също може да подейства успокояващо. Четенето, съчетано с приятна гледка навън, ще ви накара да спрете да мислите за храна, а ще се отдадете изцяло на това, което отдавна сте се канили да прочетете.

Слушайте музика

Това винаги успокоява. Слушането на музика ви кара да си представите различна картина, да си починете и да помислите за нещо друго от ежедневието ви. Според учените любима песен или нов хит отклоняват вниманието ви от ежедневните дейности, което включва и храната.

Проведете разговор по телефона

В момента, в който усетите, че искате нещо за хапване, вземете телефона и се обадете на близък приятел или роднина. Разговорът с тях ще ви накара да забравите храната за дълго време. Дори, когато затворите телефона, в много случаи все още ще бъдете под влияние на разговора, а след това вече тотално ще сте забравили, че сте искали да ядете.

Играйте игри

Не е задължително да играете сам у дома. Поканете приятели, забавлявайте се, като прекарате време заедно. Неусетно, когато си приказвате и вниманието ви е върху играта, ще забравите за храната цяла вечер.

Тренирайте

Тренировката е несъвместима с храната. Може да правите упражнения вкъщи, във фитнеса или просто да тичате навън. Това гарантира, че няма да имате време и дори желание да хапнете. Освен че няма да се храните, с тренировката ще премахнете излишния стрес и ще се мотивирате допълнително за ежедневните ви задължения.

на горе