Прясно изцедените сокове. Ползи и Правила.

0

Прясно изцедените сокове са един лесен и приятен начин да консумирате огромни количества витамини, минерали, ензими и антиоксиданти, да повишите вашия тонус и енергия и да засилите вашата имунна система. Те са чудесно допълнение към един здравословен начин на живот или като заместител на хранене с цел по-добро здраве или отслабване.

Няколко важни правила:

Уверете се, че сте добавили зеленчуци към сока като кейл, спанак или целина. Вижте правилото 80:20 по-долу, за да получите правилния баланс.

Винаги разреждайте соковете с вода и никога не мийте зъбите си веднага след тяхното консумиране – плодовете са богати на киселини и могат да увредят емайла на зъбите.

Най-добре консумирайте сокове, които са приготвени същия ден. Веднага щом сокът влезе в съприкосновение с въздуха, той започва да се окислява и по този начин се компрометира неговата хранителна стойност. Може все пак да съхранявате сок в плътно затворен стъклен буркан в хладилника, за да забавите този процес.

Най-добре е да пиете сок на празен стомах или поне един час преди хранене. Това увеличава количеството хранителни вещества, които организмът поема.

Знаете ли, че 95% от витамините и ензимите, от които се нуждае организмът ви, се съдържат в сока на суровите плодове и зеленчуци? Когато пиете прясно изцеден сок, силно концентрирани витамини, минерали  и ензими бързо навлизат в кръвта, усвоявайки всички полезни вещества на плодовете и зеленчуците, без да натоварвате храносмилателните органи.

Блендер или сокоизтисквачка

Двата уреда работят на съвсем различен принцип. Пасаторите преработват фибрите и хранителните съставки заедно. Сокоизтисквачките отделят пулпата ( неразтворимите фибри) от хранителните вещества. Това е изключително важно, когато пиете сокове за здраве. Вие пак ще получите фибри, но разтворими. Фибрите са това, което помага на храната да се придвижва през храносмилателната система, но не се усвояват от организма.  Има два вида фибри: разтворими и неразтворими. Разтворимите фибри спомагат да се контролира нивото на кръвната захар и се свързват с холестерола в храносмилателната система, като пречат той да се абсорбира в кръвта.

Правилото 80/20

Плодовете са с естествено високо съдържание на захари като фруктоза и захароза, особено гроздето, бананите, мангото, ябълките, ананасът и крушите. И въпреки, че това са естествени захари, те все пак имат същия ефект върху тялото ви – карат нивата на кръвната захар да се покачват и спадат рязко. Така че, когато си приготвите прясно изцеден сок, е важно да постигнете деликатен баланс. Придържайте се към 80% зеленчуци и 20% плодове за всички сокове, за да предотвратите енергийните спадове. Експериментирайте повече с цветни зеленчуци, тъй като те могат да бъдат и сладки.

Leave A Reply