Здраве и добра форма

Какво ви заплашва при дефицит на витамин К2?

Какво ви заплашва при дефицит на витамин К2? Той има няколко важни функции – например, насърчава съсирването на кръвта, помага при заздравяването на рани. Според лекарите, тялото може да задоволи всичките си нужди от този витамин чрез балансирана диета. Но все пак, какво ви заплашва при дефицит на витамин К2?

Хроничното възпаление е неспецифично и системно, и често без видими признаци уврежда вашите тъкани за продължителен период от време. Този процес може да продължи десетилетия, без ваше знание, докато симптомите на болестта внезапно се появят в момент, когато увреждането е вече необратимо. Хроничното възпаление е източник на много заболявания, включително рак, затлъстяване и сърдечни заболявания, което по същество го прави водеща причина за смърт в САЩ.

За да предпазите здравето си, е важно да знаете как да контролирате хроничното възпаление. Установено е, че определен тип K2 (MK-7) може да предотврати възпалението в тялото. Но първо да поговорим за различните форми на витамин К.

Мисия: Как да подобрте здравето и качеството си на живот

В кукленския манастир „Св. Св. Козма и Дамян“ стават чудеса

3 крема за лице: как да стегнете кожата на лицето

Двата основни вида витамин К са К1 и К2.

Витамин K1 – намира се в зелените зеленчуци, той отива направо в черния дроб и помага за поддържане на доброто съсирване на кръвта. K1 също спира калцификацията на кръвоносните съдове и помага на костите да задържат калция и да развият правилна структура.

Витамин К2 – той се произвежда от бактерии. Присъства в големи количества в червата, но за съжаление, по-голямата част от него се отделя с изпражненията. K2 се пренася директно в стените на кръвоносните съдове, костите и тъканите, а не в черния дроб. Той присъства във ферментирали храни, особено сирене и японско натто, което е най-богатият източник на K2.

Витамин K1 може да се преобразува в K2 в тялото, но има някои проблеми с това – количеството K2, произведено от този процес, е малко. Ситуацията се усложнява допълнително от факта, че има няколко форми на К2.

 

MK-8 и MK-9 се намират главно в млечните продукти. MK-4 и MK-7 са двете най-важни форми на K2 и се използват по много различни начини в тялото:

MK-4 е синтетичен продукт, подобен на витамин K1, и тялото е в състояние да преобразува K1 в MK-4. MK-4 обаче, има много кратък биологичен полуживот от около един час, поради което не може да се използва като хранителна добавка. След като достигне до червата, основно остава в черния дроб, където синтезира фактори на кръвосъсирването.

MK-7 е най-новият агент с по-практична употреба, защото остава в тялото по-дълго. Неговият полуживот е 3 дни, което означава, че има по-голям шанс да се натрупа достатъчно от него в кръвта, за разлика от MK-4 или K1. MK-7 се извлича от японски ферментирал семенен продукт, наречен натто.

Всъщност, можете да получите невероятно количество MK-7, като ядете натто, защото това е сравнително евтино ястие, което се намира на повечето азиатски пазари. Витамин K2 под формата на MK-7 предотвратява възпаленията в тялото. Витамин K2, особено менахинон-7 (MK-7), е бил обект на много изследвания, защото остава активен в тялото по-дълго и е полезен при по-ниски дози.

Нови научни открития показват способността на MK-7 да забавя стареенето на сърдечносъдовата система и развитието на остеопороза. 98% от здравото население има дефицит на витамин K2, което е предпоставка за дългосрочни вредни ефекти върху здравето на костите и сърдечносъдовата система.

Важно е да разберете, че диетичните компоненти могат да причинят или предотвратят възпаление в тялото ви. Например, докато синтетичните трансмазнини и захари, особено фруктозата, ще увеличат възпалението, консумацията на здравословни мазнини, като животинските омега-3 мазнини, открити в маслото от крил или есенциалната мастна киселина гама-линоленова киселина (GLA), ще помогне за намаляването му.

MK-7 е друго естествено лекарство, което трябва да добавите към списъка с противовъзпалителни лекарства под формата на хранителни източници. Като цяло, ако все още не сте преразгледали диетата си, това е добър момент да започнете, независимо дали изпитвате симптоми на хронично възпаление или не.

За какво друго е полезен витамин К2?

Ползите за здравето от K2 далеч надхвърлят съсирването на кръвта, за което K1 помага. K2 също така работи синергично с редица други хранителни вещества, включително калций и витамин D. Неговата биологична роля е да спомогне за разпределянето на калция в подходящите области на тялото ви, като кости и зъби. Той също така премахва калция от места, където не трябва да бъде, като артерии и меки тъкани. Д-р Кийт Реуме-Бле, лекар натуропат, казва, че около 80% от американците не получават достатъчно витамин К2 от храната, за да активират протеините К2 и да преместват калция на и от местата, където не трябва да бъде.

Дефицитът на витамин К2 ви прави податливи на редица хронични заболявания, включително: остеопороза, инфаркт и инсулт, абнормна калцификация, от шипове на петата до камъни в бъбреците, мозъчно заболяване, някои видове рак.

Изследователите разглеждат и другите му ползи за здравето. Например, едно проучване, публикувано в списание Modern Rheumatology, установи, че в допълнение към остеопорозата, витамин K2 има потенциала да подобри състоянието на заболяването при хора с ревматоиден артрит, както при болестта на Паркинсон.

Можете да консумирате цялата си дневна доза K2 (около 200 микрограма), като изядете 15 грама натто. Можете да намерите K2, включително MK-7, и в други ферментирали храни. Ферментиралите зеленчуци заселват отново червата с добри бактерии и могат да бъдат чудесен източник на витамин К, ако ги ферментирате с правилната закваска.

Имайте предвид, че не всеки бактериален щам произвежда K2. Например, повечето кисели млека практически не го съдържат. Някои видове сирена са с много високо съдържание на K2, докато други не. Наистина зависи от конкретните бактерии. Не трябва да приемате, че всяка ферментирала храна ще съдържа високи нива на K2, но някои храни, като натто, имат много от него, а други, като мисо и темпе, почти нямат.

От колко витамин K2 се нуждаете?

Въпреки че точната дозировка все още не е определена, д-р Сис Вермеер, един от водещите световни изследователи в областта на витамин К, препоръчва 45 до 185 mcg дневно за възрастни. Внимавайте с високите дози, ако приемате антикоагуланти, но сте здрави и не пиете лекарства, тогава се препоръчва дневна доза от 150 микрограма. Все пак, се консултирайте с лекаря си преди да приемате този витамин, тъй като той може да има и странично въздействие.

Ако имате някое от следните състояния, най-вероятно сте с дефицит на K2, тъй като всички те са свързани с този витамин: остеопороза, сърдечно заболяване или диабет.

Моля, имайте предвид, че ако решите да приемате витамин D през устата, тогава трябва също да консумирате K2 чрез вашата диета или да го приемате като добавка, тъй като те действат синергично и дисбалансът може да бъде вреден за вашето здраве.

Ако нямате тези заболявания, но не консумирате редовно и в големи количества следните храни, тогава вероятността от дефицит е все още много голяма: органични животински продукти от тревопасни животни (напр. яйца, масло, млечни произведения), някои ферментирали храни, като натто или зеленчуци, ферментирали с помощта на закваска, която произвежда витамин К2, някои сирена, като бри и гауда (те съдържат особено високи нива на K2, около 75 mcg). И накрая, не забравяйте, че хранителната добавка с витамин К трябва винаги да се приема с храната, тъй като той е мастноразтворим и в противен случай няма да бъде усвоен от тялото.

Какво ви заплашва при дефицит на витамин К2 – вече разбрахте, но хубавото е, че той може да бъде набавен от определени храни.

Digiprove sealТази статия е защитена от Digiprove © 2023 Happy Woman BG
Tagged ,
на горе