Грешки, които често правим при започване на нова работа

Грешки, които често правим при започване на нова работа
Интересно

Грешки, които често правим при започване на нова работа

Стресът при започване на нова работа е неприятен момент от нашето ежедневие. Винаги има напрежение, предположения как ще се разбираме с колегите си и въобще как ще бъдем приети в новия колектив. В опитите си да прикрием нервността си можем да допуснем няколко големи грешки, които да се отразят негативно върху цялостната ни интеграция на новото място. Ето кои са те и как да ги избягвате:

Действате прекалено бързо

Ако си мислите, че е добра идея да вземате бързи решения и да правите промени още от първия си работен ден, бъркате. Това може повече да ви навреди, отколкото да ви помогне. Не вземайте самоволни решения, а се консултирайте с вече изградения екип, за да покажете, че тяхното мнение е важно за вас.

Говорите прекалено за старата си работа

Сигурно ви се е случвало да разказвате какво сте правили на предишното си работно място. Може би сте се опитвали да докажете на новите си колеги, че имате нужната подготовка и опит, но това може да ви навреди. Възможно е те да ви отхвърлят от екипа, ако прекалено говорите за миналото си. Те биха желали да видят как бихте се адаптирали на новото място и да приемете сегашния метод на работа. Колкото и добри неща да се постигнали преди, не живейте в миналото. Докажете, че сте добър и идвате с нови идеи и амбиции да се докажете.

Криете се в офиса

Да страните от новите си колеги също е голяма грешка, която може да допуснете. Опитайте се бързо да се впишете в новия колектив и да станете едно цяло. Ако останалите хора от екипа видят, че се отделяте и не желаете да комуникирате с тях, а прекарвате повече време, затворени в своя офис, това ще ги накара също да ви избягват. Това може да попречи на интеграцията ви на новото работно място, което да ви навреди на работата.

Проявявате незаинтересованост към колегите си

Ако сте назначен за ръководител на нов екип, това не означава, че работата ви се изчерпва само с това да казвате на подчинените си какво да правят. Добрият шеф се старае да следи какво точно правят служителите му. Опитайте да се информирате как те работят. Не е срамно дори понякога да се включвате в работата. Това само може да ви помогне в отношението на останалите към вас.

Периодът на адаптация на ново работно място е труден, но ако избягвате подобен тип грешки, със сигурност ще станете по-бързо част от новия екип и работата ще бъде по-успешна.     

на горе