Редовното практикуване на физически упражнения повишава успеха на тийнейджърите в училище. Подрастващите в добра спортна форма са по-добри на тестовете не само във физкултурния салон, а и на стандартизирани тестове в останалите училищни предмети. За връзката между добрата физическа кондиция и отличните оценки доказват две независими проучвания, проведени в САЩ и Великобритания. И двете изследвания са публикувани в авторитетното списание „Журнал за спортна медицина“.
Дан Коул и негови колеги от Мичиганския държавен са проучили връзката на физическата годност, включително телесните мазнини, мускулната сила, гъвкавост и издръжливост с общото им психологическо развитие.
В теста си те наблюдавали общо 312 ученици между 12 и 14-годишна възраст (или в България VI-VIII клас) от училище в Мичиган. Физическата сила била измервана с популярни и достъпни упражнения – бягане, лицеви опори и други. След това съпоставили резултатите с представянето им от стандартните тестове и годишни изпитвания през цялата учебна година. Резултатите показали, че децата в най-добра физическа форма изкарали най-високите оценки.
„Залагането на физическата активност в живота на децата ги подготвя за бъдещи успехи. Активните деца са по-склонни да бъдат активни възрастни. И сега виждаме, че доброто телосложение е свързано с академичните постижения“, споделят авторите на изследването.
В другия проект Джозефин Бут от британския университет „Дънди” анализирала начина на живот и успеха в училище на близо 5000 деца, родени на Острова в годините 1991 и 1992. Когато децата били на 11 години, екипът на Бут измерил физическата им активност в продължение на 3-7 дни. Статистическите данни показали, че момчетата средно са ангажирани със спорт 29 минути дневно, а момичетата – 18 минути. Като според учените това е доста по-малко от необходимия им час физическа активност. Бут и колегите й заложили в изследването още много други фактори – теглото при раждането, теглото в момента на изследването, възрастта на майката, социални и икономически фактори и други.
Накрая съпоставили и оценките на децата по английски език, математика и естествени науки на възраст 11, 13 и 15-16 години.
Резултатите показали, че на всяка възраст тийнейджърите са повишавали толкова повече успеха си, колкото повече са спортували. Особено вярно е било това за момичетата.