Здраве и добра форма Психология

4 полезни йога практики: кой вид йога да изберете?

Кои йога практики са полезни за вашето добро здраве и кой вид йога е подходящ за вас?

Знаете ли какво да очаквате от йога заниманията?

Ако все още се чудите дали да започнете курс по йога и все още не сте заели йога поза на постелката, то тук ще научите най-важното за различните видове.

Кои са най-популярните видове йога и какво представляват йога практиките?

Какво точно е йога?

Ефекти от йога

Йогата помага на цялото тяло – физическо и духовно, и е позната като духовна практика от преди 5000 години, идваща от Индия.

Действа изцяло релаксиращо и оздравително на целия организъм.

Целта на йога е да уравновеси, хармонизира, обедини тялото и ума на човека чрез практикуване на дихателни упражнения, йога пози (асани) и медитация.

Ако искате да знаете повече за видовете йога, прочетете повече за философията на йога и за различните упражнение, които се правят. Изберете и добър йога учител, който да ви допада.

Ето някои важни причини, за да започнете йога:

За да намалите теглото си

За да бъдете гъвкави

За да подобрите сърцето и кръвообращението

За да сте по-спокойни и по-мъдри

За да бъдете заедно с любимите хора

За да пречистите организма си от токсините

За цялостно оздравяване

Ето кои са 4 полезни йога практики:

Хатха йога

Най-популярната и най-срещаната йога. „Ха“ – означава мъжката сила, а „тха“ – женското начало. Като две противоположни сили, „хатха“ йога означава“обединение“, „свързване“. Чрез хатха йога вие ще се движите по пътя на освобождението и баланса чрез физически и дихателни упражнения, включително медитация. Фокусът е основно върху позите (асани) и дишането. Подходяща е за всички и за различно ниво, за всяка възраст, като се стреми да поддържа жизненост и енергия. Ще се научите да регулирате дишане и упражнения, за по-добро здраве и спокоен ум.

Хатха йога  има и своите разновидности: айенгара йога, ащанга виняса йога, кундалини, крия йога.

Ащанга йога

Това е по-енергичен вид йога, по-силова и затова трябва да сте в добра физическа форма. Ащанга йога е основана на нива и трябва добре да усвоите всяко ниво, преди да започнете следващото. Това е система от 6 асани, които се изпълняват последователно като постепенно се увеличава трудността. Всяка поза ви подготвя за следващата и затова се спазва последователност.

 

Айенгара йога

Името на йога пракитката идва от името на създателя й – Белора Айенгара.

Тя е уникална с това, че позите се изпълняват много прецизно, внимателно.Тя е много креативна, защото се използват различни предмети при изпълнението – одеяла, ремъци, столове, дървени решетки, блокове. Практиката е насочена към постигане на енергийна, психическа, емоционална и физическа хармония. Помага да развиете сила и издръжливост. Тъй като е много лека, може да се практикува от всички възрасти или хора с различни здравни проблеми.

Кундалини йога

Кундалини помага за духовното израстване. По-добре да разберете себе си и другите хора.

Тази йога ще ви помогне да разкриете вътрешната си енергия и потенциал. Изградена е от статични и динамични движения, подобрява техниките на дишане. В нея се включва медитация, релаксация и четене на мантри.

Най-важното при започване на йога практики, е да установите какво е здравословното ви състояние в момента. Добре е да имате предвид и възрастта си. По-активните, силови вида йога, са подходящи за по-млади хора. Те изграждат здраво и стройно тяло. По-бавните и статични видове йога са за по-възрастните, като айенгара или терапевтична йога.

Друг важен съвет за йога практиките е да правите всичко постепенно. Принципът е от по-лесно към по-сложно. Всички асани трябва да се изпълняват бавно, постепенно, без усилие или дискомфорт в тялото.

В нашия живот сега се налага да избираме между различните видове йога. А те са много разноводности и стилове: йога с тясна насоченост (йога за двойки, за бременни, аквайога) или екзотична йога (тайландска йога, египетска йога).

За да може правилно да изберете стила йога, трябва да знаете точно целите си (за облекчаване на болка, за намаляване на стреса, за медитация).

Също така, трябва да бъдете много редовни в упражненията си, защото ефектът от заниманията се проявява едва след няколко седмици до 6 месеца.

Трябва да се чувствате много комфортно и да се чувствате добре и удовлетворени по време на пракиката.

8 ясни признака, че мъж Овен е влюбен във вас

4 зодии, които са родени гении

4 зодии, които трудно изразяват нуждите си във връзката

Digiprove sealТази статия е защитена от Digiprove © 2023 Happy Woman BG
Tagged , , , , , , ,
на горе