Здраве и добра форма

10 причини да правите сутрешни упражнения всеки ден

 

И така, въоръжени с увереност и решителност, имайки предвид поговорката: „Както започнете деня, така ще го прекарате“, решихте да правите упражнения сутрин …

 

В тази статия ще се съсредоточим върху комплекси упражнения за възрастни и деца, ще разгледаме някои практически и теоретични аспекти, свързани с физическата активност сутрин.

Аргументи „за“ или защо трябва да правите упражнения сутрин

Г. Ландри, фитнес треньор и автор на програми за отслабване с висока интензивност, твърди, че един от важните елементи на добрата форма са сутрешните упражнения. Редовните упражнения помагат, според него, да отслабнете и да подобрите общото състояние на организма.

Той определя 10 причини, поради които трябва да правите сутрешни упражнения:

  1. Повече от 90% от хората, спортуващи сутрин, подобряват представянето си в спорта.
  2. Сутрешните упражнения допринасят за „скок“ в метаболизма, в резултат на което тялото изгаря повече калории на ден.
  3. Правейки упражнения, човек получава заряд на жизненост и енергия.
  4. Много хора казват, че сутрешните упражнения им помагат да регулират апетита си през деня.
  5. Сутрешните упражнения помагат да се събуди тялото. С течение на времето циркадният ритъм се адаптира към този модел и човекът се чувства по -добре.
  6. Правейки упражненията, ние ставаме по -дисциплинирани.
  7. Изследванията показват, че физическата активност стимулира умствената дейност.
  8. С правенето на 10-минутна гимнастика сутрин може да поддържате тялото си във форма.
  9. В резултат на тренировките физиологичните процеси в организма ще работят по-добре, което ще доведе до цялостно подобряване на благосъстоянието.
  10. Просто се опитайте да правите упражнения сутрин и ще видите колко е страхотно.

 

Популяризиран от филмите, джогингът сутрин се възприема от мнозина като най -добрата алтернатива на упражненията. Кое е по -полезно и по -добро – упражнения или сутрешен джогинг, ще оставим всеки сам да реши, има достатъчно материали в интернет по тази тема. Несъмнено тичането е полезно, но не за всеки, а и тези, на които не е противопоказано, трудно ще се пренастроят да бягат сутрин, защото изисква много усилия, сила на волята и време.

Освен това се водят дискусии кога е най -доброто време за бягане, дали сутрешното бягане не е вредно. Но ако сте решени да бягате сутрин, ето някои факти и препоръки:

Има мнение, че сутрин въздухът е по -чист, което означава, че бягането по това време е по -полезно.

Благодарение на бягането тялото се насища с кислород, мускулите и ставите се тонизират, метаболитните процеси са по -активни.

Тези, които тичат сутрин, понякога са по -малко склонни да страдат от безсъние. Доказан е положителният ефект от бягането върху сърдечно -съдовата, нервната и дихателната системи. По време на бягане участват почти всички мускули на човек.

Бягането помага за укрепване на имунната система. С потта се отделят и натрупаните в организма токсини.

Бягането е сериозно упражнение и необучен човек може да получи травма. Ако има някакви медицински противопоказания, най -добре е първо да се консултирате с Вашия лекар. Също така винаги правете загрявка.

Бягането е чудесно за тези, които искат да отслабнат. И така, при едночасово бягане със скорост 10 км / ч, мъж с тегло 80 кг „изгаря“ повече от 800 ккал.

Маршрутът и оборудването са от голямо значение. Трябва да бягате там, където има дървета – в горска насаждение, в парк. Дрехите трябва да са удобни и да не ограничават движението ви. Обувки – по размер и с мека подметка.

 

Комплекс сутрешни упражнения

Въоръжени с увереност и решителност, имайки предвид поговорката: „Както започнете деня, така ще го прекарате“, решавате да правите упражнения сутрин. Има много упражнения, можете да ги комбинирате и да изпълнявате в произволен ред. Нека се спрем на някои важни аспекти, които трябва да бъдат научени преди започване на упражненията.

 

  1. Не тренирайте веднага след събуждане. Станете, изпийте чаша вода, измийте лицето си, разтегнете се и след това започнете да спортувате.
  2. Тялото сутрин все още не е готово за големи натоварвания. Изпълняваните упражнения трябва да са плавни и да не съдържат резки движения. Опитайте се да дишате равномерно и спокойно по време на тренировка.
  3. Оптимално е да правите аеробни упражнения и упражнения със собствено тегло сутрин.

 

  1. Изпълнете всяко упражнение 8-10 пъти. Опитайте се да спортувате ежедневно.

 

Упражнения:

 

За шията:

завъртане на главата наляво и надясно; наклони  напред -назад.

 

За раменете и ръцете:

ротационни движения на раменете последователно и заедно; въртене с прави ръце, описващи кръг; имитация на плуване, въртене със свити в лактите ръце в различни посоки.

 

За торса:

краката на ширината на раменете, изпълнявайте плавни наклони напред, опитвайки се да докоснете пода с длани; с ръце на талията, завъртете таза с леки кръгове напред в двете посоки.

 

За краката:

редуващи се махове на крака напред -назад; клякане без повдигане на петите от пода; повдига на пръстите на краката.

Tagged , , , , ,
на горе