Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа

Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа
Интересно

Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа

Чудили ли сте се как да постигнете по-добра продуктивност на работа? В днешната модерна работна среда производителността е от съществено значение за успеха. Проучванията показват, че по-продуктивният труд може да увеличи удовлетворението от работата, мотивацията и цялостното благосъстояние. Ето четири прости и основани на доказателства начина да бъдете по-концентрирани и продуктивни на работа.

Вероятно вече имате свой набор от навици, които ви помагат да свършите работата, независимо дали става дума за офисни задачи, или домакински задължения. Но какво ще стане, ако ви кажем, че можете да увеличите продуктивността си, както никога досега?

Точно така, можете да увеличите продуктивността си с малки промени! И когато комбинирате всички тях, ще накарате хората да се чудят как да бъдат добре смазваната машина за продуктивност, каквато сте.

Как да се облечеш подходящо за интервю за работа

4 съвета как да получите мечтаната работа

4 навика за по-добра продуктивност на работа

1. Поставете си ясни цели

продуктивност
4 навика за по-добра продуктивност на работа

Поставянето на конкретни, постижими цели може да подобри производителността чрез осигуряване на фокус и мотивация. Според множество проучвания, поставянето на цели може да увеличи изпълнението на задачите с до 30 процента. Следователно поставянето на ясни, измерими цели за всеки ден, седмица и месец е от съществено значение. Така ще имате по-голяма продуктивност по време на работа.

2. Подредете задачите си по приоритет

продуктивност
4 навика за по-добра продуктивност на работа

Приоритизирането на задачите въз основа на тяхната важност и спешност може да ви помогне да се съсредоточите върху това, което е от съществено значение. От решаващо значение е да разберете кое е „винаги важно“ за вашата роля, кое е „промяна на играта“ за вашето професионално развитие и кое просто не е толкова важно в момента.

Оставянето настрана на всичко в последната категория елиминира стреса от безпокойството за това и ни дава време да се съсредоточим върху това, което е важно. Ако не успеем да подредим приоритетите, лесно можем да се разсеем от липсата на посока. Разсейването показва, че се фокусираме върху неща, на които не можем да повлияем. Оказваме се стресирани и изтощени от нещо извън нашия контрол, вместо да работим върху частите от работата си, които обичаме и можем да повлияем. Доста е просто: хората, които приоритизират задачите си и се фокусират върху най-важното, са много по-продуктивни от тези, които не го правят. Подредете задачите си по приоритет, за да имате по-голяма продуктивност.

3. Правете си почивки

продуктивност
4 навика за по-добра продуктивност на работа

Най-добрият начин да противодействате на изтощението от прегаряне е като си позволите почивка. Превъртането на телефона и проверката на имейлите между срещите не се броят. Те акцентират върху мисленето за смяна на задачите и никога не позволяват на ума да се презареди.

Изследванията показват, че по-честите почивки от всякакъв вид водят до по-малко стрес, но насърчаването на дейности като разходка или медитация помага на служителите да изпитат по-малко стрес и да повишат вашата продуктивност.

Почивките не трябва да са голямо начинание. Например, разтягане, разходка навън с колега, пиене на вода или практикуване на дихателна работа или медитация, всички те се квалифицират като форми на активно възстановяване.

4. Научете се да казвате „не“.

продуктивност
4 навика за по-добра продуктивност на работа

Да се ​​научим да казваме „не“ ни позволява да минимизираме задълженията си и да им дадем по-голям фокус. Освен това, тези, които трудно казват „не“, са по-склонни да изпитат стрес, прегаряне и депресия. Всички стратегии и хакове в света никога не се добавят към силата на не. Защо? Защото да имате по-малко неща за изпълнение в списъка си със задачи е наистина най-добрият начин да свършите нещата.

Лесно е да изпаднете в модел на прекомерна работа с малко време, за да живеете най-добрия си живот. Но да се надяваме, че с нещо толкова просто като поставянето на здравословна граница, която да ви предпази от повече работа, можете да увеличите ефективността си на работа и вашата продуктивност – оставяйки ви повече време, за да имате действителен живот.

Лесни стратегии да станете още по-продуктивни на работа

Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа
Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа

Спазването на крайните срокове, ефективната подготовка за презентации и предоставянето на редовни актуализации за висящи задачи са признаци на продуктивен служител. Повишаването на производителността ви на работа често включва извършване на прости корекции в подхода ви.

Сега ще разгледаме няколко прости съвета, които да ви помогнат да подобрите производителността си с лесни за внедряване промени.

Как да увеличите производителността на работата си

Управлението на времето и организационните умения често са ключови за цялостната продуктивност на работата. Имайки това предвид, ето 10 стратегии, които да ви помогнат да усъвършенствате ефективността си:

1. Фокусирайте се върху една задача в даден момент

Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа
Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа

Дори и да сте опитни в управлението на множество проекти или задачи, фокусирането върху едно нещо наведнъж може да повиши продуктивността ви. Когато извършвате няколко дейности едновременно, често прекарвате допълнително време в преход между задачи, което може да доведе до непълна или по-малко ефективна работа. Ако не можете да избегнете многозадачността , стремете се да подобрите способността си да приоритизирате задачите ефективно.

2. Правете редовни почивки

Може да е изкушаващо да пропуснете почивките, но неотделянето на време за презареждане може да доведе до умора и прегаряне , което в крайна сметка намалява производителността ви. Вместо това планирайте няколко кратки почивки през деня, за да си починете, да изчистите ума си и да се подготвите да се заемете със следващата си задача с нов фокус.

3. Първо приоритизирайте най-големите си задачи

Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа
Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа

Фокусирането върху вашите най-големи и отнемащи много време задачи преди всякакви други задачи може да ви помогне да останете по-концентрирани, отколкото ако първо сте работили върху по-малки и по-кратки задачи. Помислете за планиране на графика си, така че да се съсредоточите върху тези приоритетни задачи в началото на работния ден, когато сте най-будни и енергични.

4. Поставете си малки цели

Помислете дали да разделите по-големите цели на по-малки цели, които можете да постигнете през целия ден. Неща като подаване на необходимата документация, отговаряне на имейли на клиенти или събиране на ресурси, от които вашият екип ще се нуждае, за да завърши бъдещ проект, са примери. Тези кратки цели могат да се използват като етапи за измерване на вашия напредък към по-голямата цел.

5. Използвайте правилото за две минути

Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа
Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа

Правилото за две минути предлага да изпълнявате задачи, които отнемат две минути или по-малко и да използвате две минути, за да започнете малки задачи, които сте отлагали. Например, може да отнеме само две минути, за да регистрирате завършени задачи, да отговорите на бърз имейл или да напишете следващата си цел. Като прилагате правилото за две минути, можете ефективно да се справяте с тези малки задачи, докато управлявате времето си за по-големи, по-сложни проекти.

6. Блокирайте времето си в графика

С тази стратегия вие задавате конкретен срок за всяка задача, като например 60 или 90 минути. Блокирането на времето ви помага да създадете визуален график за проследяване на вашите задачи и ви насърчава да се съсредоточите върху една конкретна задача за всеки блок от време, увеличавайки вероятността да я завършите в рамките на определеното време. Освен това е полезно да планирате почивки между задачите, за да презаредите, преди да започнете следващата.

7. Направете срещите по-продуктивни

Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа
Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа

Ако имате планирани срещи през деня, има начини да ги направите по-продуктивни. Помислете за създаване на дневен ред предварително, за да очертаете ключовите теми и да отделите конкретно време за всяка. Ако е възможно, посещавайте срещи виртуално, за да спестите време за пътуване и да намалите общата продължителност на срещата.

8. Делегирайте задачи

Ако имате различни задачи в списъка си със задачи , помислете дали да делегирате някои от тях на други, ако могат да бъдат изпълнени, докато се фокусирате върху други проекти. Например, ако трябва да отговорите на имейли, но колега може да предостави същата информация, помолете ги да се справят с имейлите, докато работите по създаването на дневен ред на срещата.

9. Използвайте стратегията Pomodoro

Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа
Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа

Методът Pomodoro е стратегия, при която задавате таймер и след това се посвещавате на задача за 20 минути (или 30 минути) и работите, докато таймерът изгасне. След това си позволявате петминутна почивка за презареждане, преди да продължите със задачата. Тази стратегия може да бъде ефективна, защото осигурява повече време за непрекъсната, фокусирана работа и след това предоставя начин да се отдръпнете от задачата за няколко минути, преди да продължите работата си.

10. Ограничете прекъсванията

Дори приятните прекъсвания, като чат с колеги, могат да повлияят на продуктивността, ако не се управляват правилно. Опитайте се да затворите вратата на офиса си за част от деня или, ако работите в отворена офис среда, използвайте шумопотискащи слушалки, за да сведете до минимум разсейването. Информирайте колегите си, че имате нужда от определено време, за да се съсредоточите без прекъсвания, но не забравяйте да планирате почивки, за да презаредите и да се свържете отново с тях.

Често задавани въпроси

Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа
Навици и стратегии за по-добра продуктивност на работа

Как се справяте с прекъсванията, без да жертвате производителността?

Ако неочаквана ситуация прекъсне работния ви процес, оценете нейния приоритет. Ако е по-чувствителна към времето от задачата, върху която сте работили преди, запазете работата си и адресирайте проблема с висок приоритет. В противен случай отделете време по-късно, за да отговорите на неочаквани съобщения, телефонни обаждания и заявки. Може също да помогне да зададете часове за фокусиране, през които можете да изключите известията на телефона и входящата поща на имейла си и да се концентрирате върху планираните задачи.

Как мога да използвам моя имейл по-продуктивно?

Използвайте филтри, които автоматично сортират вашите имейли и ги категоризират според приоритета. Не забравяйте да прегледате филтрираните съобщения, за да сведете до минимум шансовете да пропуснете важно съобщение. Помислете дали да използвате блокиране на времето и да отделите час или два за четене и отговаряне на имейли всеки ден, ако можете.

Как мога да спра да отлагам?

Ако забележите, че отлагате важни работни задачи, може да ви помогне да помислите за причината, поради която отлагате. Много хора отлагат по емоционални причини, като чувство на неудовлетвореност, преумора или тревожност. Развиването на умения за справяне, които могат да ви помогнат да управлявате първопричината, може да ви помогне да се възстановите от обичайното отлагане и да изпълнявате задачите по-ефективно.

Заключение

Фокусът и производителността са от съществено значение за успеха в работата и горните стратегии могат да помогнат за повишаване на нивата на производителност и дори за вашето щастие. Не забравяйте, че производителността не означава само да работите по-усърдно, но и да работите по-интелигентно.

 

Tagged , ,
на горе