7:30 сутринта е и алармата ви звъни. Бавно се измъквате от комфорта на леглото си. Заради хаоса от COVID-19 се наслаждавате на допълнителни часове сън спрямо това, което включва обичайната ви сутрешна рутина. При работата от вкъщи отделяте бързи 10 минути в миене и обличане, преди да скочите пред компютъра си точно навреме за планираната среща на екипа в 8 сутринта през Zoom. Не е трябвало да се тревожите за трафика сутрин, имали сте свободата да тренирате на обяд и с удоволствие сте хапвали направо от хладилника си цял ден. Звучи познато, нали?
Тъй като бизнесите постепенно започнаха да се приспособяват към ситуацията с пандемията, все повече ръководители решават да върнат служителите си обратно в офиса. Това обаче може да крие доста предизвикателства. Затова ви предлагаме и някои съвети за работодателите и служителите, за които предстои отново да работят от офиса:
Препоръки за работодателите
-
1. Бъдете реалисти
Работата от вкъщи дава повече свобода през целия ден на вашите служители. Работодателите трябва да разберат, че преходът от домашна обстановка към традиционен 8-часов работен ден в офиса в началото ще бъде труден. Нереалистично е да се мисли, че нормалността на работата в офиса ще върви гладко като начало. Тези, които дълго време са работили от дома си, ще се почувстват уморени през първата си седмица обратно в офиса. Доброто настроение и движението на персонала ви ще освежи мисленето им, за да помогне отново да се приспособят към офис среда на бюро.
-
2. Възстановете духа
За някои служители, които са отсъствали седмици или месеци, идеята за връщане на работа може да бъде обезпокоителна. Причината са многото промени, които са станали в този период, като например освобождаване на техни близки колеги, промяна на ръководството или критериите за оценка на работата. Ето защо е важно мениджърите да инвестират в усилия за възстановяване на духа на работното място. Вслушвайте се в служителите си и ги успокоявайте, когато имат притеснения. Насърчавайте постиженията им, поощрявайте ги и очертайте положителна визия за бъдещето. Също така може да стопите ледовете и с някой тийм билдинг или вечеря.
-
3. Доверете се на служителите си
Независимо от усилията, които сте положили, трябва да дадете време на персонала си да се приспособи към ситуацията. Всеки е преживял по различен начин пандемията от COVID-19 и не трябва да ги подлагате на допълнителен стрес. Работодателите, загрижени за производителността, трябва да имат доверие в своите екипи.
Препоръки за служителите
1. Направете менталната промяна
Независимо дали ви е харесвала работата от вкъщи или не, ще ви трябва време за психологическата промяна. Въпреки че може да не сте съгласни да се върнете в офиса, възползвайте се от възможностите да видите своите колеги и приятели отново. Възползвайте се максимално от ресурсите, които ви се предоставят в офис среда и ще направите по-голямо впечатление на вашите шефове, като покажете устойчивост и ентусиазъм за вашата работа. Все пак не забравяйте, че мениджърите ви също вероятно ще бъдат под голям натиск заради поредните промени.
2. Подобрете ефективността си
Дистанционната работа е нова концепция за много хора и фирми. Някои бяха подготвени, други – не толкова. Положителното е, че много хора смятат, че тяхната производителност у дома е била същата, ако не и по-висока от тази в офис среда, защото са можели да разпределят по-правилно времето си и не са се притеснявали, че някой постоянно ги наблюдава. Внесете този манталитет и стремеж, когато се върнете в офис среда. Научете се да управлявате задачата си така, както бихте направили от вкъщи. Работете по-умно, а не по-трудно.
3. Представете своите знания
Едно от малките предимства, които COVID-19 донесе за бизнеса, е укрепването на сътрудничеството между отделните екипи и системи. Това създаде по-продуктивна работна рутина и засили по-здравословните практики. Работата от вкъщи накара хората да придобият нови знания и умения, като сега е времето те да покажат наученото и да адаптират този подход и към офис среда.