ТУЧЕНИЦА-плевелът чудо! Отлична ХРАНА за целия организъм! (Рецепти за готвене)

Идеи за дома

ТУЧЕНИЦА-плевелът чудо! Отлична ХРАНА за целия организъм! (Рецепти за готвене)

Тученицата-плевелът чудо, расте в почти всяка точка на света. Вероятно нейна родина са тропическите райони на Индия и Пакистан, където растението се консумира от хиляди години.

Защо от царица на плевелите, тученицата-плевелът чудо, все повече се смята като отлична храна за целия организъм?

В Европа, Иран и Индия лечебните свойства на тученицата са известни повече от 2000 години.

В Древен Рим е била използвана като лек при възпаление на очите, дерматити, инфекции, главоболие, коремни болки, дизентерия и чревни глисти.

Расте в пукнатините на тротоарите и пътищата, дори през летните горещини, в цветни лехи, зеленчукови градини, ниви и полета.

ТУЧЕНИЦА-вълшебната БИЛКА, която помага при много заболявания 

Това растение съдържа забележителните 93 % вода!!!

Има леко кисел или солен вкус, подобен на спанак. Добавя се към супи, а защо не и към пържени картофи за по-богат вкус. Сочните листа се добавят към салати, за да придадат текстура на ястието.

I. Приложение на тученицата в кулинарията.

Тученицата има страхотен вкус и е изключително здравословна. Листата й са богати на хранителни вещества, като омега-3 мастни киселини, антиоксидантни, витамини и минерали, които са от съществено значение за общото здраве.

Най-често се използват листата и стъблата на растението. Младите хрупкави листа, стъбла и цветни пъпки на тученицата имат свеж и леко солен вкус. Поради това те могат да се използват пресни в салати, както и варени или задушени, както други зеленчуци.

Листата вървят добре в салата от краставици и домати.

Когато използвате тученица, листата трябва да се нарязват на ситно и да се добавят в края на готвенето, за да се запази деликатният им вкус и пълното съдържание на витамини.

Можете, да ги използвате за сгъстяване на супи и яхнии.

Листата и стъблата на тученицата се съчетават чудесно със сирене фета, домати, лук, чесън, риган и зехтин.

От цветовете най-често се правят билкови напитки.

II. Хранителни показатели на тученицата.

Тученицата е отличен източник на ценни хранителни вещества, витамини и минерали.

В 100 гр. се съдържат: 65,0 mg. калций; 2,0 mg. желязо; 68,0 mg. магнезий; 44,0 mg. фосфор; 494 mg. калий; 45 mg. натрий; 0,2 mg. цинк; 0,1 mg. манган; мед и селен.

Съдържа относително голямо количество витамин А – 1320 IU; витамин C – 21,0 mg.; витамин В2 – 0,1 mg.; ниацин РР – 0,5 mg.; витамин B6 – 0,1 mg.; фолиева киселина 12 mcg.; холин 12,8 mg.

Тученицата е нискокалорично растение, което съдържа само 16 калории на 100 гр.

Общият протеин е около 1,3 гр./100 гр. продукт.

Съдържа още: въглехидрати, липиди, гликозиди, алкалоиди, стероли, кумарини, тритерпени и флавоноиди.

Растителни киселини, като лимонена, ябълчена, аскорбинова, янтарна, фумарова и оцетна.

III. Готварски рецепти с тученица.

Плевелът-чудо започва да набира все по-голяма популярност и хората, в крайна сметка, осъзнават огромните ползи за здравето. Ако искате да го опитате, ви представяме няколко рецепти с тученица.

Рецепта № 1: Салата с магданоз и тученица.

Необходими продукти:

– 3 с.л. зехтин;

– 1 с.л. пресен лимонов сок;

– 1 с.л. ситно нарязан зелен лук;

– няколко чери доматчета;

– 400 гр. листа и стъбла от тученица;

– 2 големи връзки магданоз.

Начин на приготвяне:

Разполовете чери доматчетата. Нарежете тученицата и магданоза, както желаете (може на ситно). Подправете със зехтина, лимоновия сок, нарязания лук, ¼ ч.л. сол и черен пипер на вкус. Разбъркайте съставките добре.

Рецепта № 2: Лека супичка с тученица.

Необходими продукти:

– 1 голяма връзка тученица;

– 1 чаена чаша леща;

– 1 глава лук;

– 2 скилидки чесън;

– 2 домата;

– растителна мазнина, масло или зехтин;

– сол и черен пипер на вкус.

Начин на приготвяне:

Лукът и чесънът също се нарязват и запържват в избраната от вас мазнина. Обелете и нарежете доматите, добавете ги и гответе още няколко минутки.

Добавете към сместа измитата и почистена тученица, измитата леща, солта, черния пипер и малко количество вода. Водата трябва да облива 2 пръста продуктите. Ако е необходимо долейте още вряла вода, докато супата придобие желаната от вас консистенция.

Рецепта № 3: Ориз с тученица.

Необходими продукти:

– 1 голяма връзка тученица;

– половин чаша ориз;

– 1 глава лук;

– 1 с.л. доматено пюре;

– 2 с.л. масло;

– 1 чаша вода;

– сол и черен пипер – на вкус;

– кисело мляко – на вкус (може да замените със заквасена сметана);

– 2 скилидки чесън.

Начин на приготвяне:

Залейте ориза с вода и гответе на слаб огън. Може да добавите още вода, стига оризът да не е прекалено воден.

Нарежете лука, залейте го с олио и запържете до златисто кафяво. Към него добавете доматеното пюре и добре измитата, нарязана тученица.

Когато оризът е готов, добавете към него тученицата, а след това и неподсладено кисело мляко. Може да го замените с няколко супени лъжици заквасена сметана.

Рецепта № 4. Паста от тученица за сандвичи/брускети.

Необходими продукти:

– 1 връзка тученица;

– 2 стръка зелен лук;

– 1 домат;

– 2 с.л. зехтин;

– 1 с.л. доматено пюре;

– сол и черен пипер – на вкус.

Начин на приготвяне:

Нарежете лука на малки парченца и го запържете в зехтина. Когато е готов, добавете доматеното пюре, а след това и ситно нарязания домат.

На финала прибавете нарязаната добре измитата тученица. Можете да добавите чесън, черен пипер и други подправки към тази паста, по ваш вкус. Когато изстине се намазва върху препечени филийки хляб или брускети.

ВНИМАНИЕ!!! Консумирането на тученица е противопоказано по време на бременност и при пациенти с лошо храносмилане.

Хората с предразположеност към солни отлагания трябва да избягват да се хранят, дори прясна тученица.

Digiprove sealТази статия е защитена от Digiprove © 2022 Happy Woman BG
Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
на горе