Изненадващо откритие! Напълняването при 40 – 50 –годишните не е от възрастта

Грижа за тялото Здраве и добра форма

Изненадващо откритие! Напълняването при 40 – 50 –годишните не е от възрастта

  •  
  •  

 

 

 

Вашият метаболизъм не се променя преди 60 години

 

Метаболизмът всъщност остава стабилен от 20 до 60 -годишна възраст, въпреки убеждението, че метаболизмът е по -бърз през 20 -те години. Това сочат резултатите от мащабно проучване, което хвърля светлина върху човешкото развитие и стареенето и трябва да помогнат за оформянето на хранителни и здравни стратегии през целия живот.

Бременността може да причини трайно наддаване на тегло и много медицински проблеми в средната възраст също могат да допринесат за това.

Отслабването през 40 -те и 50 -те ви години обикновено изисква преоценка на навиците.

Ако напоследък се самообвинявате, че сте качили няколко килограма, не сте сами. Много хора намаляват упражненията, хапват въглехидрати и сладкиши и прекарват прекалено много часове седнали.

 

Ако сте в 30 -те, 40 -те или 50 -те си години, бихте могли да мечтаете за по -младите си дни, смътно спомняйки си периода от 20 -те си години, когато можехте да ядете огромна чиния, пълна с тестени изделия, и да не наддадете нито грам. Вероятно този спомен е грешен. Ново изследване, публикувано през август, показва, че метаболизмът ни остава много стабилен от 20 до 60 -годишна възраст.

 

Това е мащабно проучване, въз основа на данни от повече от 6400 участници от всички възрасти от ранна до 95 -годишна възраст, обединяващо 40 години предишни изследвания.

 

Добрата новина тук е, че не е нужно да се чувствате сякаш се борите с тялото си, за да останете стройни, само защото сте на 45 или 50. И дори след 60 -те години упражненията са тайната на младостта.

 

Какво е метаболизъм?

Телата ни разграждат храната и я превръщат в енергия, процес, наречен метаболизъм. Новото изследване установи, че процесът се променя с годините – но не и начина, по който мислехме.

 

Ето какво всъщност се случва: На 1 -годишна възраст изгаряхте около 50 процента повече енергия, отколкото когато бяхте на 20 -годишна възраст. Като дете, метаболизмът ви постепенно се забавя, докато достигне нормата ви за възрастни до 20 –годишната ви възраст, където остава до 60 -годишна възраст, и след това отново започва да се забавя.

 

Изследователите смятат, че метаболизмът се забавя на 40 или дори 30 и че мъжете имат по -бърз метаболизъм от жените. Но нито едното, нито другото е вярно. Мъжете изгарят повече калории на ден, но само защото са по -големи и имат по -малко телесни мазнини средно. Мускулеста жена ще има приблизително същия метаболизъм като мъж със същия ръст. 150-килограмов човек с 15 процента телесна мазнина ще има по-висок метаболизъм от 150-килограмов човек с 25 процента телесна мазнина-дори ако са на една възраст.

 

Като цяло някои хора изгарят с около една четвърт по -малко или една четвърт повече от средния процент за тяхната възраст. Но те все още имат модел на постоянен процент от 20 до 60 години.

 

 

Много е трудно да ускорите метаболизма си

 

Не разчитайте на добавки като зелен чай, които ще ви дадат предимство, за да можете да ядете повече бисквити!

Какво помага: тренировка за сила, която ви прави по -мускулести. Едно проучване установи, че 10 седмици тренировки за сила могат да увеличат RMR със 7 %. Въпреки това е лесно да загубите мускулна маса, ако не продължите усилията си.

 

Но защо качихте килограми в 40 -те си години?

 

Причината може да е, че сте променили навиците си. Правите по -малко упражнения, спите по -малко или работите по -дълго.

 

Може да сте развили медицински проблеми: диабет тип 2, хипотиреоидизъм , синдромът на поликистозните яйчници също може да предизвикат наддаване на тегло.

 

Нарастването на теглото също може да бъде предизвикано от стрес, проблеми със съня и лекарства, които са свързани с възрастта.

 

 

И така, какво мога да направя, за да намаля теглото си?

Всичко е много просто: ако нямате установен медицински проблем, който е причина за наддаването на килограми, то трябва да преразгледате хранителните и двигателните си навици и да започнете да ядете по -малко и да спортувате повече.


  •  
  •  
Tagged , , ,
на горе