Ето защо, пържените зеленчуци са по-здравословни от варените!

Здраве и добра форма Идеи за дома

Ето защо, пържените зеленчуци са по-здравословни от варените!

Що за глупости!? – Мнозина, може би ще си помислят, само като прочетат заглавието на публикацията, но вместо това отделете време и прочетете статията. Научете защо това се оказва факт.

Учените са установили, че пържените зеленчуци са по-здравословни от варените. И ето защо, това е така!

МИЛИ И КРАСИВИ ДАМИ, КОЕ Е НАЙ-ЗДРАВОСЛОВНОТО ВИНО ЗА НАС? 

Защо пържените зеленчуци са по-здравословни от варените? Разберете причината…

Що се отнася до зеленчуците, всеки знае, че пресните или варени такива са най–здравословните, а пържените са възможно най-вредните, въпреки че имат много по-добър вкус.

Дали всичко, което сме чели и чули за пържените зеленчуци, е точно така?

Всъщност, оказва се, че пържените зеленчуци са по-здравословни от варените. Нека разберем защо! Какво е мнението на някои учени по този сериозен въпрос?

Още от ранна детска възраст всеки от нас е чувал, че варените зеленчуци са много по-полезни от пържените, но наистина ли е така? По този въпрос са работили учени от Испания. Ето какво е тяхното заключение, относно това – кой метод на готвене ще донесе повече ползи на тялото ни?

Учени от Университета в Гранада, Испания, са провели щателно проучване, за да установят коя техника за готвене на зеленчуци е по-полезна. Те са търсили, кой метод може да премахне влиянието на антиоксидантите в повечето средиземноморски зеленчуци. Експериментът се състоял в следното. Те са използвали по 120 гр. картофи, тиква, домати и патладжани. Използвали различни начини на приготовление (пържене, варене във вода и готвене в смес от вода и мазнина).

Резултатите били невероятно смайващи, дори и за самите тях!

Оказало се, че пържените зеленчуци имат повишено съдържание на феноли (вещества, които предотвратяват рак, диабет и загуба на зрение).

Сега, ако вземете под внимание, че пържените зеленчуци съдържат много феноли, тогава добавянето на зехтин при пържене, ще увеличи количеството им още повече. По този начин ще наситите тялото си с полезни вещества, които ще помогнат за предотвратяване на много заболявания.

Единственият недостатък е, че пържените храни имат повишен калориен обем, тъй като този метод на готвене увеличава количеството мазнини. Но ако използвате подходящ тиган или тенджера, за да ги приготвите, значително ще намалите количеството мазнина.

За готвене на зеленчуци са подходящи незалепващи тигани, както и керамични. За да работите с тях, не е необходимо да използвате много мазнина. Изборът е ваш.

Що се отнася до варените зеленчуци, методът на кипене запазва свойствата на храната само ако водата, в която се варят, след това се консумира със самите продукти, защото много хранителни вещества остават, именно, във водата.

Digiprove sealТази статия е защитена от Digiprove © 2022 Happy Woman BG
Tagged , , , , , ,
на горе