Пет начина успешно да се отървете от натрапчивите мисли

Интересно

Пет начина успешно да се отървете от натрапчивите мисли

Как да се отървете от натрапчивите негативни мисли?

Почти всеки човек мисли за събитията, които са му се случили в живота или това са т.нар. натрапчиви мисли.

Независимо, дали става дума за разговор с шефа, или дали сте издържали важен изпит, или се тревожите за член от семейството, често човек не може да се отърве от досадните мисли, те се въртят в главата и не му дават покой.

Ако сте погълнати от негативни и плашещи мисли, това може да доведе до разстройство на психиката и дълбока депресия. Подобни мисли не ви позволяват да заспите спокойно.

В психологията това състояние е наречено руминация. Това е мисловен процес, при който се върти (дъвка) една и съща натрапчива мисъл и не можете да се отърве от нея.

Руминацията краде адски много време и енергия, изтощава човек, което го прави уязвим към психологически разстройства.

Изглежда, че такъв човек се наслаждава на негативните мисли, упорито подреждайки ситуации в главата си, които го водят до задънена улица.

Това състояние говори за непродуктивно мислене, вместо да преминете към положителното и да намерите решение, вие се въртите в порочен кръг.

Съществуват три вида руминация.

– При дадено стресово събитие човек започва да мисли отново и отново как е трябвало да постъпи, какво е трябвало да каже и какво се е случило, ако се е държал по един или друг начин.

– Тревожното руминиране е страх за бъдещето, характерно е за тревожните разстройства и се фокусира върху негативна прогноза. Човек си задава въпроси какво ще си помислят или кажат за него хората.

– Непродуктивно търсене за смисъла на живота, човек често си мисли, защо имам нужда от това, защо ми се случиха тези събития и колко дълго ще продължи това?

Трябва да разберете, че засядайки в негативни разсъждения в мислите си, не можете да намерите правилното решение.

По време на тревожност в тялото се произвеждат хормони на стреса, което води до промяна в нервната връзка на мозъка, променяйки неговата структура. Оказва се, че колкото повече храните мозъка си с негативни мисли, толкова повече невронни връзки разпространяват негативни емоции в ума ви.

Как да разпознаете руминацията и как да се справите с нея?

Съзнателно идентифицирайте кои мисли са натрапчиви.

Превърнете тези мисли във ваша мисия. Водете си дневник, в който да записвате вашите преживявания. Вземете химикалка и разделете листа на две колони. В едната запишете натрапчивата мисъл „Защо това се случва с мен“, а в другата напишете отговорите на въпроса „Какво мога да направя, за да променя нещата“.

Заменете негативните мисли с положителни утвърждения, като се запитате:

Каква е вашата полза, когато се противопоставите на лошите мисли?

Наясно съм, че в момента съм в капан на подсъзнанието, в момента си казвам „СТОП“ и променям мислите си към положителни!

Транформирайте мислите си тук и сега, огледайте се, фокусирайте вниманието си върху една точка пред вас, направете няколко дълбоки вдишвания.

Концентрирайте се и отпуснете тялото си, чуйте дъха си, затворете очи и си представете, че лежите на жълт пясък, на плажа близо до океана, усещате лъчите на топлото слънце и чувате шума на вълните.

Кажете си, че всичко, което правите в този живот, е най-доброто за вас, че трупате опит от всички житейски ситуации.

Благодарете на Вселената за всичко, което ви се случва и повярвайте, че всичко ще бъде наред с вас.

Десет минутна медитация ще успокои мозъка ви и ще промени мислите ви.

Излезте навън. Разходете се в най-близкия парк, отидете на фитнес, плувайте или практикувайте йога.

След това вземете контрастен душ, това ще ви развесели и ще ви зареди със свежа енергия. Всяка физическа активност изчиства главата от натрапчиви мисли.

В заключение, да припомним още веднъж:

1. Идентифицирайте натрапчивите мисли.

2. Водете си дневник, проследявайте и записвайте всичко, за което мислите, превърнете мисълта в проблем, който трябва да бъде решен.

3. Спрете този порочен кръг на мислене, направете медитация за изчистване на ума от негативността.

4. Заменете с други мисли – обадете се на приятел и говорете на абстрактни теми, смейте се.

5. Правете упражнения и вземайте контрастен душ.

Digiprove sealТази статия е защитена от Digiprove © 2022 Happy Woman BG
Tagged , , , , , , , , , ,
на горе