Спрете да прекарвате уикенда в почистване на къщата с тези 6 прости съвета

Спрете да прекарвате уикенда в почистване на къщата с тези 6 прости съвета
Идеи за дома

Спрете да прекарвате уикенда в почистване на къщата с тези 6 прости съвета

 

 

Впечатляващо е, че не всички знаят тези толкова прости принципи, които ще ви позволят едновременно да имате достатъчно свободно време и чиста къща. Ясно е, че редът у дома (когато е чист и всички неща на местата си) е гаранция за спокойствие и комфорт. Лесно е да стигнете до това, има само 6 тайни :

 

  1. Всички неща трябва да бъдат върнати обратно на мястото, от което са били взети.

  2. И това правило е задължително за всички членове на семейството, които са над 4-5 годишна възраст. Да започнете да приучавате малчугана си да прибира играчките и дрехите си може да се окаже по-лесно, отколкото да свикнете с това мъжа си, но бъдете упорити. Процесът на изграждане на навик е дълъг, но резултатът е изумителен – винаги ще има ред у вас и всичко ще е на мястото си.

 

  1. Правете почистване всеки ден за 10-15 минути, а не веднъж седмично за целия ден.

  2. Все пак уикендът е за време за почивка, а не за почистване. Направете график в кой ден коя стая да се измие и почисти.

Спрете да прекарвате уикенда в почистване на къщата с тези 6 прости съвета

  1. Включете всички в почистването.

  2. Не можете да влачите целия живот върху себе си. Дори малките деца могат да помогнат, например да напълнят и разтоварят съдомиялната машина (или да измият съдовете) и т.н. Нека всеки има по малко задачи и своя зона на отговорност. Когато всеки действа като част от един екип и знае зоната си на отговорност (например децата знаят, ако съдовете са мръсни, тогава няма да има вечеря), тогава всичко става бързо и автоматично. И дори когато нещата се объркат (както навсякъде), това не е бедствие, а просто извинение да бъдете по -организирани следващия път.

 

  1. Правете почистването паралелно с други неща:

  2. докато миете зъбите си, можете да изтриете огледалото или мивката в банята с другата си ръка. Следователно, то винаги е чисто и няма нужда да отделяте специално време за това.

За такова удобно и бързо почистване самият апартамент вече трябва да бъде подготвен предварително: например всички дреболии в коридора да са на едно място, а почистващите препарати за банята да са на удобно място.

 

  1. Съвместни общи почиствания.

  2. Това е, когато цялото семейство (веднъж месечно или както е по -удобно – например преди големи празници) почиства заедно в по-голям мащаб: с повдигане на всички мебели, изтупване на килими и пречистване на всички ъгли на къщата.

 

След това, знаейки колко важен е редът и уютът у дома и каква работа е нужна за поддържане на чистотата, цялото семейство ще се погрижи по -добре за това в ежедневието.

 

  1. Разчиствайте редовно ненужните вещи.

  2. Периодично се отървавайте от старите списания, ненужните дреболии, които събират прах по шкафа, старите и скъсани дрехи и обувки.
  3. Ако не искате, не го правете днес. И това се отнася за всички членове на домакинството. Този принцип може да въведе дисонанс: добре, поръчайте пица за вечеря, тъй като съдовете не са измити ?! Защо не?

 

Но най -важното е, че ако винаги правите всичко в напрежение и насилие срещу себе си, тогава губите сърце и следователно почистването не е радост. Затова постепенно всичко се насажда като неприятно задължение, както на себе си, така и на близките. Навиците се развиват дълго време, което означава да пазим чисто, да не претрупваме дома си и да почистваме навреме.

 

Когато всички участват, когато няма натрупани отпадъци и мръсотия, тогава ежедневното малко почистване не е стресиращо.

Tagged , , ,
на горе