Пандемията e изпитание за всички, което продължи прекалено дълго. Много хора промениха тотално начина си на живот,а това не се отрази добре на тяхната психика. Всеки изживява изминалите месеци по свой различен начин, но дори работният процес бе много променен, след като много мениджъри решиха да позволят на служителите си да работят от своите домове, за да се запази здравето на работниците. Това за някои бе добра новина, а за други – не чак толкова. Много хора са свикнали да работят в динамична среда, където контактът им с колегите е необходим и по-скоро разтоварващ. Рязката промяна и затварянето вкъщи развали работния ритъм на много от нас. С разхлабването на мерките все повече хора се завърнаха по работните си места, което също е рязка промяна и е нужен период на адаптация. Ето най-важните неща, които мениджърите трябва да знаят, когато този процес започне:
Започнете да мислите за стратегията си „Завръщане на работното място“ по-скоро. Колкото по-скоро ръководните екипи започнат да изготвят планове, които да балансират нуждите на бизнеса и благосъстоянието на служителите, толкова по-лесно всички ще се приспособят към новата ситуация. Помислете за здравето на хората, като осигурите нужната дистанция между работните им места. Дезинфекцирайте често помещенията и осигурете възможност за временно завръщане към дистанционната работа, в случаи на заболели в екипа ви.
Приемете, че няма да се „върне към нормалното“ от първия ден. Почти всяка компания претърпя огромни сътресения през последните повече от 12 месеца, така че би било наивно да мислим, че всичко в офиса може да се нормализира веднага. От поетапно завръщане на служителите до въвеждането на нови оценки на риска, помислете как може да изглежда вашият бизнес и как това може да се превърне в „нов нормален“ дългосрочен план. Дайте и гратисен период на своите подчинени, за да се приспособят към промяната в средата.
Оценете какво се е променило през последните месеци. Някои от процесите или политиките на вашата организация може да са се променили през последната година, тъй като всички ние се приспособихме към по-виртуален начин на работа. Ръководителите на отделите за човешки ресурси ще трябва да преценят кои политики ще останат и кои нови може да са необходими, след като работниците се върнат в офиса. Персоналът също ще се нуждае от запознаване с тези променени начини на работа, преди да се върне в офиса.
Ясната комуникация е ключова. Бъдете открити относно загубите на работни места. Ясните и редовни новини от ръководството ще помогнат на служителите да се чувстват подкрепени в тези несигурни времена.