Преодолейте стреса от загубата на работа в 5 прости стъпки

Преодолейте стреса от загубата на работа в 5 прости стъпки
На работното място Психология

Преодолейте стреса от загубата на работа в 5 прости стъпки

Стресът от загубата на работа е почти неизбежен за всеки, не само от финансова гледна точка. Докато търсите новото си поприще, има някои неща, които да направите, за да не оставяте негативните емоции да вземат превес над вас.
Не прикривайте чувствата си

В началото може да сте тъжни, ядосани или отчаяни, което е напълно нормално. Не прикривайте чувствата си. Някои хора прибягват до алкохола в опита си да притъпят емоциите си, което никога не е добър съветник. Дайте си време да свикнете с новата ситуация, а когато го направите, ще ви е по-лесно да продължите напред. Мислете за загубата на работа като някакво временно състояние и не се обвинявайте. Понякога не всичко зависи от нас.

Не ограничавайте социалните си контакти

Няма нищо по-лошо от това човек да се затвори в себе си и да преживява сам проблемите си. Намерете близък човек, с когото да споделите как се чувствате. Ще видите, че ще ви олекне поне малко, когато споделите с някой друг. Когато напускате работата си, често намалявате и контактите с бившите ви колеги. Не се изолирайте от света. Никога не знаете откъде ще изникне следващата възможност.

Разчитайте на семейството си

Семейството винаги е било най-голямата опора. Дори и понякога да се опитвате да спестявате някои неща на близките си, за да не се тревожат, понякога именно те могат да ви помогнат най-добре. Дръжте ги в течение със случващото се и им кажете, ако с нещо могат да са ви полезни в процеса на търсене на нова работа. Прекарвайте повече време с близките си, забавлявайте се заедно и се вслушвайте в съветите им. Все пак именно те са хората, които най-много държат на вас.

Направете нещо, за което никога не ви е оставало време

Макар загубата на работа да е тежък момент за всеки, докато търсите ново поприще, може да направите неща, за които досега все не ви е оставало време. Прочетете интересни книги, вижте се със стари приятели или започнете ново хоби.

Грижете се за себе си

Търсенето на нова работа отнема време, но не позволявайте това да ви погълне изцяло. Не се съжалявайте, а се погрижете за себе си. Сега е идеалният случай да започнете да тренирате и да влезете в така желаната форма. Упражненията помагат и за борбата със стреса. Не прибягвайте до диети, когато сте в лош емоционален момент, но се постарайте да се храните здравословно, като намалите до минимум захарните и тестените изделия, газираното, както и пържените храни. Пълноценният сън също е много важен за здравословното ви състояние, така че опитайте да спите по 7-8 часа.

Tagged ,
на горе