Наръчник за оцеляване по време на менструация

Без категория Грижа за тялото Здраве и добра форма

Наръчник за оцеляване по време на менструация

  •  
  •  

Не тръгвайте на война неподготвени

 

 

Добре, войната е преувеличение, но не и за всяка жена. За жените с дисменорея например (болезнена менструация) преминаването през този тежък период си е истинско изпитание, при това ежемесечно.

Ако знаете, че ви прилошава и не ви е до пазаруване, осигурете си всичко необходимо – дамски превръзки, обезболяващи, менструална чашка и ги носете със себе си, за да не бъдете изненадани. Ако знаете, че заветният ден наближава, гледайте да свършите всичката си работа, изчистете, снабдете се с продукти, сгответе, погрижете се за най-неотложните задачи, за да можете да пролежите тежкия период, ако състоянието ви го изисква.

 

Хидратирайте се

 

Можете да оцелеете до три седмици без храна, но повече от три дни без вода са фатални. Дръжте бутилка с вода до себе си през цялото време. Не забравяйте и една на нощното шкафче. Не разчитайте на другите напитки да ви осигурят дневната нужда от вода. Избягвайте напитките, които издуват корема (подсладени, газирани).

Поддържането на хидратация също се бори с хормоналните промени, Водата подпомага циркулацията, храносмилането и изчиства тялото ви от токсини. 

 

Водете си менструално календарче

 

Приложенията на смартфоните са удобно средство за целта. 

Проследяването на менструацията ви е необходимо по ред причини: медицински прегледи, планиране на бременност или пък избягването й. Помислете колко пъти сте ходили на лекар или гинеколог и медицинската сестра ви е попитала за началната дата на последната ви менструация, а вие сте се опитвали да си я спомните. Можете да си водите бележки и за продължителността и вида на кървенето, обилността, качеството на съня, секса и т. н. Ще получите и прогнозна дата на следващата ви менструация през приложението. Ако в този период сте зле и се нуждаете от почивка, ще можете да планирате личните си и служебни ангажименти.

 

Яжте правилните неща, съобразно вашия цикъл

 

В различните дни от месеца храните, които консумираме, оказват различно влияние върху нас, в зависимост от нивата на хормоните, които имаме в момента. При жените месецът се дели на 4 фази: менструална, фоликуларна, овулаторна и лутеална.

 

По време на менструалната фаза (~ 3 дни) естрогенът и прогестеронът се понижават, заедно с ниските нива на желязо. Препоръчително е да включите листни зеленчуци като спанак и зеле през тази фаза. Черният шоколад също се препоръчва.

 

По време на фоликуларната фаза (~ 8 дни) тялото се подготвя за овулация, което означава, че естрогенът е най-нисък. Препоръчва се да се яде високопротеиново месо, за да се допълнят ниските нива на желязо.

 

По време на овулаторната фаза (~ 2 дни) хормоните ви достигат пик, за да освободят яйцеклетката. Важно е да поддържате черния дроб с противовъзпалителни храни като зеленчуци и ядки.

 

И накрая, имаме лутеална фаза (~ 10 дни), в която тялото секретира прогестерон, подготвящ маточната лигавица за предстоящо оплождане. По време на нея се образува жълто тяло. Добавете богати на фибри храни като тиквени семки, пълнозърнести храни и моркови.

 

Сладките и солени храни правят тялото ви дехидратирано, което засилва усещането за подуване. Можете да ядете въглехидрати и протеини, докато пиете много вода, за да се чувствате добре.

 

Правете секс!

 

За да балансирате хормоните си, сексът е от съществено значение. 

Това би трябвало да подпомогне за намаляване на болката. За много жени предменструалният период (около седмица преди самото кървене) е неприятен момент за сексуални действия, тъй като гърдите са напрегнати и болезнени, има спазми, главоболие и ред други предвестници, които ги карат да предпочитат да са в леглото сами, свити… все пак, в някои случаи сексът може да помогне на тялото да се почувства по-добре, опитайте!

 

Наблюдавайте как тялото ви реагира на различните неща и подберете правилните за вас!


  •  
  •  
Tagged , , , ,
на горе