Най -полезното упражнение за отслабване

Грижа за тялото Здраве и добра форма

Най -полезното упражнение за отслабване

  •  
  •  

 

По -голямата част от хората в развитите страни водят заседнал начин на живот, което води до затлъстяване и развитие на сериозни хронични заболявания.

Мнозина обясняват това с факта, че нямат достатъчно време и пари за часове във фитнес центровете, а ходенето се счита за лекомислено натоварване, което няма да донесе достатъчно полза. Но наистина ли е така?

 

Ходенето е най -старата и физиологично най -здравословна форма на физическа активност. Може да се практикува на всяка възраст и във всяко здравословно състояние. Тялото ви ще ви каже колко време трябва да ходи и с какво темпо, за да отслабнете и да подобрите фигурата си. В допълнение, ходенето ще предотврати износването на ставите, ще подобри метаболизма и е отлична профилактика на много заболявания.

Какви са ползите от ходенето?

Учени от Лондонското училище по икономика и политически науки наскоро проведоха проучване, което признава ходенето като един от най -добрите превантивни методи за борба със затлъстяването. Те вярват, че редовното ходене може да бъде много по -полезно от тренировките във фитнес зали на закрито.

Изследване на въздействието на различни тренировъчни комплекси върху здравето на 50 000 души над 13 години ясно показва, че тези, които практикуват ходене, са много по -слаби от хората, трениращи на симулатори или спортуващи силово.

 

 

Здравните специалисти свързват ходенето с намален риск от много нарушения на тялото, които включват:

  1. наднормено тегло и затлъстяване;
  2. диабет;
  3. CVS заболявания, хипертония;
  4. депресия и повишена тревожност;
  5. Болест на Алцхаймер и старческа деменция;
  6. хормонални нарушения, артрит;
  7. ПМС и климактерични симптоми;
  8. хронична умора;
  9. онкологични процеси.

 

Особено впечатляващи резултати при ходене се наблюдават при три групи от населението, за които е особено трудно да се борят с наднорменото тегло: жени, хора над 50 години и тези с ниски доходи. Проучването сочи, че хората, които са практикували активно ходене, поне 30 минути на ден, имат значително намаляване на размера на талията, намален индекс на телесна маса и подобрени здравни показатели. Приятен бонус от ходенето е, че можете да го практикувате по всяко време, в ежедневни дрехи и удобни обувки и напълно безплатно.

Шест причини да започнете да ходите

 

Подкрепя здравето 

Дейностите на открито помагат за балансиране на хормоните на стреса, които повишават апетита и телесните мазнини, подобряват психичното здраве и ефективно изгарят калориите.

Нисък стрес върху ставите

Ниският стрес върху ставите е най -безопасната форма на тренировка за хората с хронични заболявания, възрастни хора или хора със значително наднормено тегло. Ходенето подобрява кръвообращението, възстановява ставната тъкан и намалява възпалението.

 

Подобрява здравето на сърцето и кръвоносните съдове 

Ходене 5 дни в седмицата по 30 минути, намалява риска от коронарна болест на сърцето с 19%, защитава и укрепва кръвоносните съдове, предотвратява инфаркти и инсулти.

 

Подобрява настроението и се бори с депресията 

Дори по време на бавна разходка се произвеждат ендорфини – „хормони на радостта“ и благополучието. Кожата ще абсорбира слънчевите лъчи и ще произвежда витамин D, който ще бъде допълнително подобрен чрез подобрен метаболизъм. Ходенето забавя процеса на стареене и удължава младостта.

 

Предотвратява костно заболяване 

Спира костната загуба, намалява риска от фрактури, развитието на остеопороза. Жените в постменопауза, които практикуват ходене, намаляват риска от фрактури на бедрото с цели 40%.

 

Не изисква специално оборудване и финансови разходи.

 

Много хора с наднормено тегло се смущават да тренират във фитнес зали или да бягат. Подигравателни погледи и забележки могат да  ги разстроят за дълго. Но ходенето няма да предизвика интереса на другите, защото не изисква специално облекло или пространство. Можете да ходите с обикновени дрехи, на работа или до магазина, без да привличате твърде много внимание.


  •  
  •  
Tagged , , , ,
на горе