Имате акне – забравете тези храни

Здраве и добра форма Красота

Имате акне – забравете тези храни

  •  
  •  

За съжаление дори и най-добрите козменици не могат да решат проблема с акнето. Хората с подобно кожно заболяване също трябва да помнят, че медицинското хранене при акне трябва да бъде специално. Диетата срещу акне отрича прекомерната употреба на сладкиши. Но те също са различни – например парченца плод с мед или кленов сироп все още не са навредили на никого. Предлагаме ви някои идеи за продукти, които може да хапвате, за да не страдате от акне:

Не на сладкишите и бързата храна

Причините за акнето не се крият на повърхността, а вътре в тялото и често те са пряко или косвено свързани със състоянието на стомашно-чревния тракт. Докато външните прояви са акне и пъпки.

На първо място, храненето при акне предполага стриктно отношение към продуктите, които повишават нивото на лошия холестерол в организма или такива, провокиращи възпаление и повишена работа на мастните жлези. Такива има в лютите подправки, кетчупи, майонеза и сосове, тлъсти меса и пушени меса, пържени картофи и, разбира се, сладкиши (с изключение на меда). В крайна сметка изобилието от тези „лакомства“ насища тялото с токсини, които то се опитва да премахне – включително през кожата, под формата на акне. Ето защо, в допълнение към сладкишите и пушените меса, ще трябва да се кажете твърдо „не“ на всякакви сладкиши и бързи храни.

Кафе и месо

Колкото и да е странно, но запалените любители на кафето рискуват да загубят здравето и красотата на кожата си. Факт е, че кафето стимулира производството на хормона кортизол в организма, който е отговорен за стреса. Повишените нива на кортизол от своя страна са една от най-честите причини за акне. Тук също си струва да добавим, че при акне е важно не само правилното хранене с намалено съдържание на кафе в диетата, но и спокойствието. Това е така, защото хората, които са склонни към чести промени в настроението, стрес или сезонна депресия, се отравят с кортизол по същия начин, както силните любители на кафето.

Прекомерната любов към млечните продукти, месото и ядките също може да причини появата на акне – в този случай причината за акнето е свързана с високото съдържание на протеини в тези продукти, които от своя страна стимулират производството на стероидни хормони (между другото , именно благодарение на този процес с повишено протеиново хранене и редовни силови тренировки, едно крехко момче може да се превърне в „Мистър Олимпия“). Но уви, такъв хормонален дисбаланс може да доведе не само до придобиване на желаната мускулна маса, но и до рязко влошаване на състоянието на кожата, при което няма естествени маски срещу възпаление на кожата, както и козметика и акне лекарства, ще помогне.

Балансирано и здравословно хранене

Диетата за акне трябва да се състои главно от постно месо, риба, извара. За гарнитура за предпочитане са зърнените храни и зеленчуците на пара. И разбира се плодовете! С изключение на тези, които могат да провокират алергии.

Преходът към по-здравословна естествена диета ще попълни необходимите витамини и минерали в организма. Като профилактика на акнето, както и при лечението на акне, трябва да се обърне специално внимание на фосфора, калия, калция, цинка, витамините А, С и група В. Фосфорът се намира в излишък в рибата, калция в сиренето и изварата, калий в зеле и много сушени плодове (сушени кайсии, стафиди, сини сливи). Отлични доставчици на витамини са зеленчуците, плодовете и плодовете. Така, че една от хранителните насоки за акне е да се консумират тези храни ежедневно, което може да бъде здравословна алтернатива на сладкиши, кифли и сандвичи с пушени колбаси. Придържайте се към по-здравословна диета и няма да има причина за акне.


  •  
  •  
Tagged , , , , , ,
на горе