20 лесни трика, когато се чувствате тревожни

Интересно

20 лесни трика, когато се чувствате тревожни

Тревожността е естествено състояние, но не трябва да я оставяме да ни контролира – това чувство е нереално. Затова ви представяме 20 лесни трика, когато се чувствате тревожни.

Когато сте обхванати от безпокойство, може да се почувствате толкова безпомощни пред себе си, сякаш мозъкът и тялото ви са откраднати и няма много какво да направите, за да осигурите безопасността си и да си възвърнете контрола. Това чувство обаче е нереалистично. Въпреки че тревожността може да има физически и психически симптоми, и не можем да се отървем от тях със силата на волята, има няколко неща, които сме в състояние да направим, за да се успокоим, а именно 20 лесни трика, когато се чувствате тревожни.

Притча за страха и тревожността

5 ефективни начина да победим тревожността

Повишете нивото на серотонин с тези храни-антидепресанти

В кукленския манастир „Св.Св Козма и Дамян“  тават чудеса

Ето как да се успокоите, когато се чуствате тревожни:

Как да се справим с тревожността?

  1. Ще мине – и ще стане още по-бързо, ако не се съпротивлявате.

Ако просто оставите течението да ви отведе, където иска да отиде за известно време, реката в крайна сметка ще ви изхвърли на брега. Просто се оставете на течението и ще се оправите.

Можете и ще преминете през това – и то ще ви направи по-силни.

Мога да се справя с всичко. Винаги мога да го направя по един или друг начин. Ако нещата не вървят както очаквах, това също е добре. Безпокойството ще изчезне и след това ще бъда по-силна.

Вие сте в безопасност.

Дишайте и си повтаряйте: „В безопасност съм. Добре съм. Мога да се грижа за себе си. Силна съм. Аз съм значима.“

Тялото ви се опитва да ви защити.

Тревожността е начинът, по който тялото ми ме защитава. То има добри намерения. Просто е подвеждащо. Благодарен съм на тялото си за защитата му.

Миналото и бъдещето не могат да ви навредят в настоящето.

Опитвайте се да мислите за причините за безпокойството си и обикновено това са мисли за миналото или бъдещето. Напомняйте си, че в момента сте добре и имате само този момент. Помага.

Мислите могат да ви навредят, само ако им дадете възможност.

Тъй като безпокойството ви е причинено от мисли, напомняйте си, че това са просто мисли. Те няма да имат значение, ако не им го дадете. Нека идват и си отиват, и не им давайте сила или значение. Не ги хранете, а ги оставете да идват и да си отиват. Не е задължително да са реалност и в повечето случаи не са отражение на реалността, а просто мисли.

Безпокойството няма да промени резултата.

Напомняйте си, че безпокойството ви няма да промени нищо. След това се фокусирайте върху нещата, за които можете да бъдете благодарни, които са красиви и прекрасни в момента. И накрая, повтаряйте си: „Оставям нещата да вървят по своя път и вярвам, че ще се погрижа за себе си.“

Причината за вашето безпокойство е временна.

Опитвайте се да си напомняте, че каквото и да причинява безпокойството ви, е временно и ако сте търпеливи, ситуацията ще се разреши от само себе си.

Имате всичко необходимо.

Опитвайте се да си напомняте, че имате всичко необходимо: въздух, вода, храна, дрехи, подслон. Тогава поддържате нещата в перспектива и знаете, че можете да избирате какъв искате да бъдете.

Ти си по-силен, отколкото си мислиш.

Когато се тревожите за дребните неща, си напомняйте колко много сте преживели. Понякога просто трябва да преминете през дискомфорта на ситуацията и да видите, че всичко е наред.

Във всеки момент има много добро.

Фокусирайте се върху всичко положително, което е в този момент. Казвайте си: Аз съм в безопасност, не съм гладна, имам добра работа, любящ съпруг, семейството ми е живо и здраво. Продължавайте да го правите, докато напрежението спадне. Тогава можете бавно, но сигурно да прочистите главата си до точката, в която сте в състояние да мислите какво предстои.

Вие сте обичани и подкрепяни.

Мислете за всички хора, които ви обичат. Рисувайте лицата им и си представяйте себе си в балон от любов, докато дишате дълбоко.

Ситуациите често не са толкова лоши, колкото изглеждат.

Попитайте се: „Аз или някой от близките ми е в опасност точно сега, в този момент?“ В 99,9% от случаите отговорът е не, затова правете упражнения за дишане и релаксация, за да успокоите ума си и да гледате на ситуацията по-рационално.

Можете да се успокоите, като се концентрирате върху дъха си.

Дайте на мозъка си проста задача. Седнете и дишайте. Погледнете внимателно стената. Не си губите времето. Мислите ще идват в мозъка ви. Оставете ги там. Изправете гърба си, когато седите. И дишайте. Ако е възможно, правете това в продължение на десет минути. Ако не можете да отделите толкова време, дори една минута е по-добре от нищо.

Доверието понякога може да бъде противоотровата срещу безпокойството.

Доверието и безпокойството се изключват взаимно, така че се съсредоточете върху доверието, това, на което можете да се доверите в момента, и безпокойството ще изчезне.

Помага да се съсредоточите върху това, което можете да контролирате.

Склонни сте да се тревожите, защото мислите твърде много за това, което не можете да контролирате и какво може да се случи в бъдеще. Така че започнете да мислите за това, което можете да контролирате, когато забележите, че идва пристъп на тревожност. Бавно започнете да правите нещо с това, което можете да контролирате, и оставете останалото да си върви.

Не решавайте всичко точно сега.

Когато дишате и сте спокойни, можете да вземете най-добрите решения за ефективна промяна на ситуацията, с която трябва да се справите.

 

Говоренето може да ви помогне да се освободите от ситуацията.

Напишете го, изтръгнете го от гърдите си, отпуснете се, планирайте атаката си. Направете нещо, вместо да се тревожите. Не позволявайте на безпокойството да ви лиши от сегашния ви мир. Нищо не остава същото!

Вие заслужавате собствената си любов и съчувствие.

Безпокойството често може да дойде от самоосъждане. Спрете, дишайте и се обърнете към състраданието към себе си.

Не сте сами.

Знайте, че не сте сами. Други също се борят с нещо. Ние сме едно!

Тревожността и безпокойството наистина могат да бъдат доста травмиращи и изтощаващи чувства, но си спомнете, че има 20 лесни трика, когато се чувствате тревожни.

 

Digiprove sealТази статия е защитена от Digiprove © 2022 Happy Woman BG
Tagged ,
на горе