4 начина да промените връзката си с храната (за по-здраво тяло и дълголетие) - Щастливите жени - HappyWoman.bg

4 начина да промените връзката си с храната (за по-здраво тяло и дълголетие)

връзката си с храната
Здраве и добра форма

4 начина да промените връзката си с храната (за по-здраво тяло и дълголетие)

Как да промените връзката си с храната? В нашия забързан свят може да бъде лесно да се подхлъзнете в нагласата, че яденето е нещо, което трябва да отмятате от списъка със задачи три пъти на ден. Сред срещите и задачите можем да забравим, че храненето е кауза, заради която си струва да забавим темпото. Защото реалността е – яденето не е скучна работа. Имаме дългосрочни отношения с храната. И като всички взаимоотношения, искаме те да бъдат здрави.

 

В отношенията със здравословна храна ние имаме думата по отношение на храната, която ядем, а не обратното. Естествено и нормално е да се поддадем на апетита, като същевременно правим съзнателен и ориентиран към хранителните вещества избор, който дава на тялото ни това, от което се нуждае, за да процъфтява.

Вълшебни рецепти с мед 

5 вида чай, който ни тонизира през зимата

Див кестен- съкровище от природата 

Всичко за ползите  от маслините

Ето как да промените връзката си с храната

Управление на нашите желания.

Скорошно клиничното изследване демонстрира връзката между по-високите нива на кортизол (хормона на стреса) и похапването в отговор на ежедневното напрежение. Правим си лека закуска от стрес. И въпреки че не е нещо, за което да се самообвиняваме, разграничаването на глада от емоциите ни също е стъпка към трансформирането на връзката ни с храната. Така че след като прочетете тези четири съвета, ще бъдете една крачка по-близо!

 

Изберете вниманието пред стреса.

Според проучване на Американската психологическа асоциация , близо 40% от възрастните казват, че са похапвали нездравословна храна в отговор на стрес през последния месец. Стресът е реален и ние всички правим всичко по силите си, но гладът може да е знак да намерим утеха в любимата си дейност за релаксиране. Кратка практика на медитация или дори нежни йога пози  може да помогне да пренасочи ума ни към целите ни за здравето срещу похапване от стрес.

 

Приемайте достатъчно от правилните хранителни вещества.

Понякога желанията идват от ума поради скука или стрес. Но понякога те са начинът на нашето тяло да ни каже от какви хранителни вещества се нуждае! Например, желанието за захар може да е начинът на тялото ни да сигнализира за повече гориво, за да стабилизира спада в нивата на кръвната ни захар . По-лесно е да работим с апетита, ако знаем, че нуждите на тялото ни са задоволени на хранително ниво. Ако не ядем достатъчно или не се храним балансирано, е по-трудно да овладеем желанията си и да установим здравословна връзка с храната.

 

Научете сигналите на тялото си.

Тялото ни е интелигентна и самодостатъчна машина. Когато има нужда от гориво, то изпраща сигнал за глад. Когато се нуждае от хидратация , то вдига флага за жажда. Когато има нужда от почивка, започваме да се прозяваме.

 

Продължаваща връзка.

Както във всяка връзка, начинът, по който се отнасяме към храната, се променя и се различава от човек на човек. Защото между културата на хранене, медиите и стреса в живота ни – трансформирането на връзката ни с храната не е лесно постижение. Но е много по-лесно, когато се навигира от позицията  на любов към себе си.

Digiprove sealТази статия е защитена от Digiprove © 2022 Happy Woman BG
0 Shares
Tagged , ,
на горе
Happy Woman Бюлетин
Вашият хороскоп, най новото от Happy Woman и актуални статии всяка седмица