14 доказано работещи психологически трика (ще искате да пробвате последния)

Психология

14 доказано работещи психологически трика (ще искате да пробвате последния)

  •  
  •  

 

Сега има толкова много актуални книги по психология, че е невъзможно да се прочетат всички, дори при силно желание. И за да изпробвате всички съвети на практика, животът не е достатъчен. Освен това половината от тях могат да бъдат загуба на време.

 

Ние от Happywoman решихме да опростим задачата и да разберем кои психологически трикове наистина работят. А като бонус – не най-полезният, но определено забавен трик, който ще искате да изпробвате.

 

1.Използвайте „Аз-твърдения“, а не т.нар.„you-statement“, каквото е: „Направи грешка, опитай отново“. Човекът чувства, че го обвинявате. Опитайте това: “Не съм сигурен дали това е правилно, нека опитаме отново.” А вместо „Кажи ми, ако имаш нужда от помощ“, обикновено казвам „Кажи ми, ако мога да ти помогна с нещо друго“.

2.Винаги се усмихвайте, когато хората идват при вас, така те ще мислят, че се радвате да ги видите. Това помага да се установи разговор и да се създадат много добри познанства.

3.Ако попаднете на избухлив и груб клиент, кажете му колко оценявате неговите търпение и разбиране. Той ще си помисли: „Да, търпелив съм и разбирам“ – и ще започне да се държи по този начин.

4. Когато говорите, копирайте израженията на лицето на събеседника. Само че трябва да изглежда естествено и тогава ще направите приятно впечатление.

5.Когато питате непознат за помощ, първо питайте по същество, а след това опитайте да размените няколко изречения на общи, приятни теми.

6.Когато ви показват нещо, отворете леко устата си. Не е необходимо да зяпате като шаран, сантиметър е достатъчен. Така ще изглежда, че ви интересува.

„На работа имаше едно момиче, което много ми харесваше. Всеки път, когато се виждахме, й предлагах любимите й сладки. Правя това от седмици. И тогава един ден тя ме намери и се извини, че ме притеснява, но искаше да дойде да ме види преди кратко заминаване. Когато човек ми каже нещо, аз не го прекъсвам и не задавам излишни въпроси. Това ми дава дори повече информация, отколкото ако питам педантично.“

7.Ако клиентът е ядосан, просто го оставете да говорит. Не го прекъсвайте, но от време на време кажете нещо като „Добре“, „Разбирам“. Ако трябва, водете си бележки и обобщавайте в края. Повечето ядосани клиенти просто искат да знаят, че наистина сте обърнали внимание на техния проблем. Ако лицето се обади отново след известно време, питайте го дали въпросът му е бил разрешен последния път. Така клиентите ще са приятно изненадани, че ги помните.

8.Ако участвате в състезание, спорт или друго, а опонентът ви превъзхожда, кажете му нещо от рода на: „Днес си в най-добрата си форма! Как си? ” Обикновено човек прави всичко автоматично и след въпроса ви ще започне да мисли за своите действия и може да бъде пробит.

9.Всъщност не е нужно да говорите много, за да поддържате разговора. Просто повтаряйте от време на време фразата на събеседника под формата на въпрос.

10. Ако бъдете помолени да направите нещо, което не искате да правите, се съгласете, но го направете зле. Вече няма да ви карат.

11.Ако имате студени отношения с колега, но знаете, че той е експерт в Excel и сам говори за това непрекъснато. Просто го помолете за помощ с формулата на Excel и той с удоволствие ще го направи. Хората обичат да се чувстват полезни.

12. Най-добрият начин да накарате някого да направи нещо, е да му дадете избор. Избройте куп глупави варианти и този, който според вас е най-добрият. Завършете с думите: „Аз лично харесвам тази опция, но разбира се зависи от вас да изберете“. В 99% от случаите човекът ще избере този вариант, от който имате нужда, но ще прецени, че сам е взел решението.

13.Когато не искате да продължите разговора с някого, погледнете в средата на челото на вашия събеседник, сякаш там има нещо. Той ще се чувства неудобно и ще се опита да приключи разговора.

14. Бонус: не най-полезният, но много забавен трик

Погледнете хората в очите, когато говорят и им дайте нещо в ръцете, те със сигурност ще го вземат. „Бях толкова разсеян, докато разговарях с шефа си, че просто му подадох торба с боклук. Тръгнах си, в офиса имаше суматоха и той не можа веднага да разбере какво се е случило. Единствената причина, поради която не бях уволнен, беше, че той не можа да разбере кой му е дал тази чанта. Той каза, че ако разбере, веднага ще го изгони. Е, вече мина месец.“ – споделя психологът Самуел Донатан.

А вие какви психологически трикове използвате в живота си?

 


  •  
  •  
Tagged ,
на горе