Ето как да спреш да попиваш емоциите и енергията на другите

Психология

Ето как да спреш да попиваш емоциите и енергията на другите

Винаги си бил добър приятел. Разбираш, изслушваш и помагаш на твоите близки, колкото възможностите ти позволят. Винаги приемаш техните проблеми като свои. И това ти оказва влияние на теб самата. Въпреки че приятелите ти правят същото и за теб и ти отвръщат по същия начин, не е същото. Защо? Замисляла ли си се защо толкова много те боли, когато някой дори не толкова близък страда? Усещаш ли емоциите, енергията, мислите и намеренията на околните? Ако това е така, ти съвсем спокойно може да се наречеш емпат. Кои са те?

Емпатите са хора, чиято чувствителност е свръх висока. Те поемат болката на останалите. И тази чувствителност носи със себе си много неприятни последици. Много често емпатите получават паник атаки, депресия, хронична умора или да се пристрастят към наркотични вещества, в най-лошия случай.

За щастие има решение на проблема с чувствителността и той е, като се научиш да контролираш емоциите, така че да не те завладеят и да не ги попиваш. Чудиш се как? Ние сме тук, за да ти помогнем.

Практикувай внимателност и любов към себе си

Емпатите попиват емоциите на хората около тях. И загрижени от техните проблеми, те забравят за самите себе си. Помисли си – твоята най-добра приятелка се е разделила с партньора си и страда, и теб също те боли. Но в личен план ти нямаш никакви проблеми и във всичко ти върви. Тогава защо се чувстваш тъжна и нещастна? На първо място трябва да поставиш себе си и да обичаш себе си. Да, бъди състрадателна и мила с твоите близки, но не е нужно да изживяваш толкова силно тяхната болка. Тази отрицателна енергия те поглъща и ти влияе зле.

Медитация

Най-големият лек срещу стреса е медитирането. Защо не пробваш? Или се запиши на спорт, който ще ти помага да се разсейваш. Йогата и медитацията са най-добрия начин да отпуснеш ума си и да се освободиш от стреса.  Медитацията ти позволява да наблюдаваш своите емоции от разстояние. Може да медитираш и вкъщи. Намери си спокойно и тихо място, затвори очи и дишай дълбоко. Ще усетиш как негативните мисли бавно си отиват от ума и тялото ти, а на тяхно място идват яснотата и позитивността.

Грижи се за себе си

Менталното здраве е най-важно. То включва е емоционалното и психологическото състояние на човек. Подари своята изключителна чувствителност, емпатите са настроени така, че храната, която консумират да определя емоциите им. Ако се храниш с нездравословни храни, ти ще се чувстват потисната и нещастна. Пълноценният сън също е от голямо значение за менталното здраве и състоянието на човек. Ако си емпат, задължително трябва да полагаш повече грижи за себе си.

Следи чувствата си

Като човек, който е съпричастен с чувствата на останалите, ти трябва да си наясно със собствените си емоции. Трябва да се научиш да различаваш своите чувства от тези на останалите. Не е правилно, когато твой близък е тъжен и ти да се чувстваш по същия начин. Това е опустошително за теб и твоето здраве.

Създай си безопасна среда и лично пространство

Животът може да е много труден за свръх чувствителните хора. Те са твърде уязвими и дори най-незначителното действие, случка или държание може да ги нарани много. Може би не може да избегнеш чувствата и емоциите на околните, но трябва да умееш да ги държиш далеч от себе си. Намери си тихо пространство, където да прекарваш повече време със себе си. Постигането на вътрешен мир е една от най-важните стъпки при борбата с чувствителността и попиването на чуждите емоции. Отделяйте време и стойте далеч от другите хора, телевизора и телефона. Спокойствие и пълна тишина. Поне за няколко часа на ден. И ще се чувстваш много по-добре.

Tagged , , , , , , ,
на горе