Храната по време на празниците избирайте предпазливо.

0

Естествено,че точно по Коледа няма да започнете диета. Но пък не е задължително да си докарате жлъчна криза от преяждане или пък да качите 5 кг. през почивните дни.

5 съвета за здраве и добра фигура:

1. Вместо да заложите на свинското месо, което е безспорно вкусно,но доста тежко, поне една вечер направете пиле или пуйка. Каквото и да е месото, по-добре го пригответе на скара, грил, фурна или тефлонов тиган, отколкото да го пържите и панирате.

2. Обичате да слагате майонеза в картофената си салата и определено прекалявате с нея, когато приготвяте руската? Пробвайте да замените майонезата с кисело мляко (и то с нисък процент на масленост). Опитайте и картофена салата сам от картофи, лук (може и някакъв друг зеленчук), оцет, черен пипер, малко горчица и качествен зехтин. Ще останете приятно изненадани от резултата.

3. Когато приготвяте кекс, заменете бялото брашно с пшенично. Вместо да слагате повече захар, какао или кокосови стърготини, заложете на парченца сушени плодове, орехи или дори настъргани моркови.

4. Опитайте да намалите количеството на мазнина в сладките. При приготвянето им не е задължително да използвате растително масло. Вместо повече олио или маргарин, по-добре сложете малко масло, но качествено. Заместете захарта с мед, сушени плодове, сладко, мармалад, стафиди, орехи.

5. Не се отказвайте от шоколада, но гледайте той да бъде черен – с поне 40%, а най-добре 70% какао. Използвайте такъв шоколад, когато приготвяте глазура.

Leave A Reply