Дълъг живот без болести

0

Корекция в менюто гарантира живот без болести до дълбока старост!

Има поне пет храни, които могат да удължат живота ни! След години на проучвания и анализи група британски учени са ги систематизирали и описали. Диетолозите пък ни препоръчват да не изключваме следните продукти от менюто си:

  • Ярко оцветени плодове и зеленчуци –  редица изследвания показватр че хората които ядат повече плодове и зеленчуци живеят по-дълго в сравнение с онези, които ги пренебрегват. Принципно всички те са добри за здравето, но ярко оцветените се оказали особено полезни заради естествените пигменти, които предпазват от рак и сърдечни проблеми. Доказателство за това са столетниците в японската провинция Окинава – всички те консумират тъмно зелени и наситено жълти плодове и зеленчуци.
  • Тъмен натурален шоколад – това сладко изкушение също може да помогне на човек да чукне 100 години. Какаовите зърна са пълни с антиоксиданти, които могат да допринесат за намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания. Въпреки това преди да се нахвърли върху шоколадите, трябва да знаете, че полезната доза е едно квадратче, а не няколко опаковки. Също така уверете се, че шоколадът, който сте купили е със 70% какао и с ниско съдържание на захар.
  • Риба и морски дарове – хората в Япония имат най-дългата продължителност на живота в света, която може да бъде обяснена с традиционната диета включваща консумацията на много риба. Така те намаляват риска от развитието на сърдечно-съдови заболявания, които обикновено се появяват при хората наблягащи на червените меса. Лекарите препоръчват сьомга, скумрия, сардини и пъстърва. Те са известни със своите ползи за здравето, защото съдържат витамин А и Д. Освен това те са богати на Омега-3 мастни киселини, които понижават риска от болест на сърцето, увреждане на мозъка и мозъчен инсулт.
  • Зелен чай – тази напитка има впечатляващ набор от ползи за здравето, като помага да се подобри дейността на сърцето, регулира кръвното налягане, стимулира имунната система и понижава холестерола. Последните проучвания дори предполагат, че чрез пиенето на зелен чай човек се предпазва от ракови заболявания. Група японски учени установи, че хората, които пият по пет или повече чаши на ден, намаляват вероятността от смърт с 16% и удължават живота си с 11 години.
  • Зехтин – много от нас не консумират масло в опита си да останат слаби. Учените обаче твърдят, че мононенаситените мазнини, които се намират в зехтина всъщност са от съществено значение за доброто здраве на човека. Редица изследвания са установили, че редовната му консумация може да намали риска от инсулт и други сърдечни заболявания. Не е случайно той е неизменна част от здравословната средиземноморска диета. Тя намалява риска от редица заболявания с до 20% и увеличава продължителността на живота със средно 2-3 години.

Leave A Reply