Да пречистим тялото си след празниците

0

Руска салата, меса, питки, баници, сладкиши… Това бе ежедневието ни почти през целия декември. Но вече е Нова година, време за ново начало. А какво по-добро начало от пречистване на организма от натрупаните токсини, а защо не и 2-3 килца надолу. Новият режим ще ни помогне да бъдем и по-здрави и тонизирани в сезона на вирусите. Така, че нека опитаме!

Сутрин

Започнете деня с прием на възможно най много течности. Топла вода с лимон и мед, чай, плодово-зеленчукови сокове. Тялото се „чисти“ най-ефективно именно до 12 часа, затова не го натоварвайте с тежки храни.

Обяд

За обяд заложете на зеленчукова супа. След това преминете към салата, най-добре от зеле, моркови или пък цвекло. Избягвайте хляба и тестените му събратя, както и всичко бяло – ориз, паста, фиде, захар. Не прекалявайте и със солта.

Следобед

Ако изпитате глад, не го потискате, а го задоволете с шепа сурови ядки, например орехи или бадеми. Добър вариант е и да заложите на плод по избор, най-добре ябълка, която е богата на пектин, който от своя страна играе важна роля за „улавянето“ и изчистване на токсините. Ако пък ви се яде нещо сладко, опитайте сушени фурми, кайсии или парче черен шоколад.

Вечер

Няма да ги поставяме почти неизпълнимата задача да вечеряте най-късно в 18 часа. Все пак се постарайте да хапнете възможно най-рано, а не непосредствено преди лягане. Колкото до менюто заложете на салата с разнообразни зеленчуци, а защо не и риба (в никакъв случай пържена), пилешка или пуешка пържола. Не пренебрегвайте и ястията приготвени от елда, киноа, нахут, грах и леща – изключително ценни  източници на белтъчини.

Categories: Диети

Leave A Reply