АВТОРИТЕТНО: НЕОБХОДИМО ЛИ Е ДА СЕ ОТКАЖЕМ ДА ЯДЕМ БЯЛ ХЛЯБ

Защо да ядем бял хляб
Здраве и добра форма

АВТОРИТЕТНО: НЕОБХОДИМО ЛИ Е ДА СЕ ОТКАЖЕМ ДА ЯДЕМ БЯЛ ХЛЯБ

Специалистът по здравословно хранене Дмитрий Дюран ни казва дали е здравословно или не да се яде бял хляб

В нашата култура е прието, че хлябът е основата на всичко. Но наистина ли е така? Доста често можете да намерите мнението на различни експерти, че белият хляб не принадлежи към категорията на здравословните продукти. Някои твърдят, че трябва да се изостави напълно, тъй като употребата му води до наддаване на тегло, проблеми с кожата или стомашно-чревния тракт. И така, здравословно ли е или не да се яде бял хляб?

В кукленския манастир „Св.Св. Козма и Дамян“ стават чудеса

Храненето през зимните месеци

Хранене според кръвната група – ето какво трябва да знаете

Здравословно хранене с Ивет Лалова

 

Специалистът по здравословно хранене Дмитрий Дюран ни казва дали е здравословно или не да се яде бял хляб.

Защо да ядем бял хляб
Дмитрий Дюран, снимка: unsplash

„Всъщност диетолозите изобщо не говорят за пълно премахване на хляба от вашата диета. Въпреки всички атаки, той си остава полезен продукт, тъй като съдържа необходимите за организма витамини от група В, като ниацин, рибофлавин, биотин, тиамин. Освен това витамините от група В се усвояват по-добре от хляба, отколкото от други продукти. Освен това можем да кажем, че в хляба присъства витамин Е, както и някои минерали, включително калий, магнезий, натрий и дори ванадий, който рядко се среща в природата. Ето защо експертите по здравословно хранене, напротив, казват, че не е необходимо да се отказвате от белия хляб, като подчертават, че черният или пълнозърнест носят повече здравословни ползи. Те съдържат не само витамини и минерали, но и диетични фибри, без които тялото не може да функционира нормално.

Именно белият хляб получава най-много рекламации. Съдържа минимум фибри, пече се от първокласно брашно и принадлежи към бързите въглехидрати и следователно води до наддаване на тегло.

Всъщност в белия хляб има много полезни неща. На първо място, белият хляб е източник на енергия, тъй като съдържа декстрини – висококалорични въглехидрати, които много лесно се усвояват от организма. Белият хляб трябва да присъства в диетата на хора, занимаващи се със спорт, водещи активен начин на живот и деца, тъй като те са невероятно подвижни и постоянно се нуждаят от такава лесно смилаема енергия.

Да, белият хляб наистина може да доведе до наддаване на тегло, ако а) ядете твърде много от него и в различни варианти (сандвичи сутрин, кифла следобед, вечер като добавка към вечерята) б) водите заседнал начин на живот.

Белият хляб по никакъв начин не застрашава фигурата ви:

1) ако го ядете само сутрин, комбинирайте го със зеленчуци – например направете тост с бял хляб, авокадо и поширани яйца или с млечни продукти (със сирене, извара и др.);

2) водите активен начин на живот и спортувате поне 2-3 пъти седмично;

3) не комбинирате белия хляб с месни продукти – не правете сандвичи с наденица, шунка и др. и не го използвайте като гарнитура към месо. Белият хляб с месо е трудна храна за нашия стомах.

Можете също така да направите белия хляб още по-здравословен, като изберете сортове с трици, други видове брашно, различни семена, червен пипер, лук, тиква или моркови. Тези видове бял хляб съдържат повишено ниво на фибри. Най-важното при консумацията на бял хляб е да не злоупотребявате с него и да водите активен начин на живот (движете се повече).“

Digiprove sealТази статия е защитена от Digiprove © 2023 Happy Woman BG
Tagged , , ,
на горе